متخلفان از آیین نامه تابلوهای تبلیغاتی مشمول پرداخت عوارض هستند

متخلفان از آیین نامه تابلوهای تبلیغاتی مشمول پرداخت عوارض هستند

به گزارش اداره ارتباطات و اموربین الملل شهرداری اراک،نایب رییس شورای اسلامی شهر اراک تخطی از آیین نامه تابلوهای تبلیغاتی را مشمول پرداخت عوارض برشمرد و حل مشکل زمین مشاغل مزاحم را نیز مستلزم همکاری دستگاه های اجرایی دانست.
سعیدنادری در خصوص عوارض تابلوهای تبلیغاتی با اشاره به این نکته که اصناف در صورت رعایت موارد مندرج در آیین نامه تابلوهای تبلیغاتی از پرداخت عوارض معاف هستند، گفت: در بخش تابلوهای تبلیغاتی و صنفی در صورتی که تابلوها ، تبلیغاتی و معرف برند یا کالای خاصی باشند مشمول پرداخت عوارض هستند.
وی در رابطه با تخلف افراد از آیین نامه مندرج در بخش تابلوهای تبلیغاتی عنوان کرد: طبق مصوبه شورای شهر، تابلوهای صنفی در صورت رعایت نکردن الگوی آیین نامه و نصب تابلو مازاد بر مساحتی که در آیین نامه مشخص شده است تخلف محسوب می شوند.
نایب رییس شورای اسلامی شهر اراک ادامه داد: در این شرایط دو نوع برخورد می توان داشت که یکی جمع آوری تابلو و دیگری اخذ عوارض از مساحت مازاد بر الگو به عنوان تابلو تبلیغاتی است که البته شورای عالی استانها با مشورت دیوان عدالت اداری اخیرا در مهر ماه طی نامه ای به شورا توصیه به اخذ عوارض نموده است
نادری در بخش دیگر ،به موضوع زمین مشاغل مزاحم و روند واگذاری این زمین اشاره و تصریح کرد: در سال گذشته مقرر شده بود مبلغ زمین به راه و شهرسازی پرداخت و در اختیار شهرداری قرار بگیرد و شهرداری نیز در اختیار اصناف قرار دهد.
وی ادامه داد: بر این اساس، طبق رایزنی هایی که با استاندار مرکزی صورت گرفت قرار شد، شهرداری مبلغ زمین را از طریق وصول طلب خود از دستگاه های اجرایی که به صورت اوراق اسناد خزانه وصول می شود، تامین و پرداخت کند و بعد از انجام این مراحل و واگذاری زمین به شهرداری در اختیار اصناف قرار گیرد.
نادری تاکید کرد: شهرداری و شورای شهر اصرار دارند در انجام این اقدام تسریع شود که البته این موضوع به همکاری دستگاه های اجرایی وابسته است.

:
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات