راهنمای آموزشی زیرسازی، آسفالت و بهسازی معابر روستایی ابلاغ شد

راهنمای آموزشی زیرسازی، آسفالت و بهسازی معابر روستایی ابلاغ شد

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: راهنمای آموزشی زیرسازی، آسفالت و بهسازی معابر روستایی برای اجرا توسط دهیاران تهیه و به استان ها ابلاغ شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، اشکان جعفرکریمی با اعلام مطلب فوق در این زمینه افزود: یکی از وظایف مهم دهیاری‌ها، اجرای طرح هادی، بهسازی و آسفالت معابر در سطح روستاهاست و از این رو به منظور آشنایی آنها با مبانی کلی، نحوه اجرای زیرسازی و آسفالت و استفاده از فناوری‌های مختلف و نوین در بهسازی معابر روستا، این راهنمای آموزشی تهیه و به استانداریها ابلاغ شده است.

وی در خصوص موضوعات مندرج در این راهنمای آموزشی ادامه گفت: در این راهنما ابتدا توضیحات مختصری در خصوص آماده‌سازی بستر معابر روستایی، خیابان‌ها و زیر‌سازی آسفالت ارائه و در ادامه انواع قیر و آسفالت و کاربرد آن‌ها و نیز محصولاتی که امکان جایگزینی آسفالت را دارند معرفی و مزایا و معایب هر یک از آن‌ها تشریح شده است.

جعفرکریمی همچنین گفت: نمونه ای از قرارداد اجرای آسفالت بین کارفرما و پیمانکار نیز در انتهای این راهنمای آموزشی قرار داده شده تا دهیاران در هنگام انعقاد قرارداد با پیمانکاران از آن استفاده نمایند.

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات