بهره برداری از ۷ نوع نیروگاه در کشور/ ضریب نفوذ برق در ایران به ۹۹.۹ درصد رسیده است/ استانداردسازی تعمیرات ترانسفورماتورها باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود

بهره برداری از ۷ نوع نیروگاه در کشور/ ضریب نفوذ برق در ایران به ۹۹.۹ درصد رسیده است/ استانداردسازی تعمیرات ترانسفورماتورها باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون)، سید زمان حسینی که در مراسم افتتاحیه کنفرانس ترانسفورماتور سخن می‌گفت، با بیان این که در ابتدای انقلاب تنها دو نوع نیروگاه حرارتی و برق‌آبی در کشور مورد بهره‌برداری قرار ‌گرفت، افزود: این درحالی است که اکنون تنوع سبد نیروگاهی ایران به هفت نوع رسیده است .
حسینی به ۱۱ برابر شدن حجم کلی شبکه برق ایران نسبت به ابتدای انقلاب اشاره کرد و گفت: در حالی که در دنیا بالغ بر دو میلیارد نفر بدون برق هستند، ضریب نفوذ برق در ایران به ۹۹.۹۹ درصد رسیده است .
معاون هماهنگی انتقال شرکت توانیر در خصوص وضعیت ترانسفورماتورهای شبکه برق کشور نیز گفت: نیازمند استانداردسازی تعمیرات ترانسفورماتورهای شبکه برق هستیم چرا که استانداردسازی تعمیرات ترانسفورماتورها باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود .
وی با اشاره به تجربه کشورهای اروپایی در زمینه تعمیرات ترانسفورماتورها گفت: تا پیش از این دو نوع استاندارد جمع آوری و آنالیز اطلاعات در اروپا رواج داشت که از سال ۲۰۱۵ به بعد این دو استاندارد باهم تلفیق شد تا نقطه عیب به درستی مشخص و نحوه رفع اشکال آن نیز در قالب همان استاندارد قابل تعریف باشد .
حسینی اذعان کرد: نحوه جمع آوری اطلاعات و تعمیرات ترانسفورماتورها در ایران بسیار سنتی است و به همین دلیل باید در جهت کاهش هزینه‌ها و افزایش راندمان شبکه برق، از تجربه‌های جهانی در این زمینه استفاده کنیم .
معاون هماهنگی انتقال توانیر همچنین در جمع خبرنگاران نیز با بیان اینکه باید برای پاسخگویی به نیاز مصرف سال ۹۸،  دست کم پنج درصد به ظرفیت نیروگاهی کشور اضافه شود، گفت: به همین اندازه باید ۱۰ درصد شبکه‌های‌ انتقال، توزیع و فوق توزیع را نیز توسعه دهیم تا بتوانیم پاسخگوی اوج مصرف برق در سال ۹۸ باشیم .
وی ادامه داد: وزارت نیرو و شرکت توانیر برنامه‌ای را تحت عنوان عبور از پیک سال ۹۸ تنظیم و به تمام حوزه‌های تولید، انتقال، توزیع و فوق توزیع برق ابلاغ شده است.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات