دانشجو:عملکرد مجموعه شهرداری را به اسم سازمان نوسازی نگذارید

دانشجو:عملکرد مجموعه شهرداری را به اسم سازمان نوسازی نگذارید

www.BanaNews.irسخنگوی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: آن چه در عملکرد سازمان نوسازی اعلام می‌شود، مربوط به کل واحدهای اجرایی شهرداری است و نباید آن را به حساب عملکرد این سازمان گذاشت.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)به نقل از ایسنا، خسرو دانشجو امروز در جریان سیصد و هفتاد  و دومین جلسه شورای شهر تهران که با موضوع بررسی طرح «واگذاری وظایف سازمان نوسازی به واحدهای اجرایی و ستادی شهرداری تهران» تشکیل شد، پس از ارائه توضیحات شهردار تهران گفت: از نظر ما ارائه عملکرد یک مجموعه بزرگ به عنوان عملکرد یک سازمان کار درستی نیست و از نظر ما بخش اعظم این آمارها جزو زحمات شهرداری تهران است و جزو وظایف سازمان نوسازی محسوب نمی‌شود.

وی ادامه داد: اگرچه سازمان نوسازی پولی در اختیار نداشته، اما الاماشاالله مصوبه، امکانات، دسترسی‌ها و اختیارات را داشته است که با همه این‌ها می‌توان کار کرد.

دانشجو اظهار کرد: برخلاف نظر شما، تاکید دارم که مجموعه سازمان نوسازی نه تنها جمع و کوچک نشده، بلکه پهن‌تر و گسترده‌تر شده است و اگر هم در ظاهر مشخص نیست، قطعا پشت پرده این شرایط وجود دارد.

حمزه شکیب ـ رییس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران ـ نیز با اشاره به نگاه اقتصادی شهرداری برای بافت‌های فرسوده، گفت: شما می‌گویید که نگاه اقتصادی وجود ندارد، اما در جریان ساخت و ساز اوراق مشارکت ۸۵۰ واحد مسکونی را در کنار هزار و۵۰۰ واحد تجاری قرار داده‌اید، براساس کدام ضابطه شهرسازی این اجازه به شما داده می‌شود؟

شکیب اضافه کرد: این چارچوب شکل گرفته در قالب سازمان نوسازی، شرکت‌های هلدینگ، ۱۸ شرکت منطقه‌ای و دفاتر تسهیل‌گری هیچکدام بی‌واسطه شکل نگرفته‌اند و هیچ عملکرد مشخص و روشنی ندارند.

رییس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران خطاب به شهردار تهران، گفت: برخلاف نظر شما، فکر می‌کنم اقدام شهرداری در بافت‌های فرسوده اتفاق ناصوابی است و هیچ برگ افتخاری برای شورا ندارد و فقط توهین و نامه‌های گلایه‌آمیز از مردم به ما می‌رسد.

اما محمدعلی نجفی ـ عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ـ بر خلاف اعضای دیگر شورا ضمن اعلام مثبت بودن عملکرد سازمان نوسازی، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط موجود در شهر تهران و روند امکانات در اختیار سازمان نوسازی، عملکرد سازمان نوسازی مثبت بوده است.

وی اضافه کرد: اگر در فضایی که برای انتشار اوراق مشارکت در نظر گرفته شده ۲۵ درصد فضا را مسکونی و ۷۵ درصد را تجاری در نظر گرفته‌اند، حتما این شرایط بر اساس طرح تفصیلی و پهنه‌بندی آن منطقه بوده است و اگر معاون شهرسازی بگوید که این شرایط رعایت نشده، من حرف او را قبول می‌کنم.

نجفی اضافه کرد: در واقع سازمان نوسازی عملکرد خود را ارائه نکرده، بلکه عملکرد اقدامات انجام شده در بافت‌های فرسوده را ارائه کرده است و نباید از انصاف بگذریم و عملکرد این مجموعه را زیر سوال ببریم و بگوییم آن چه ارائه شده، عملکرد سایر بخش‌ها بوده است.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: بزرگی کار بافت‌های فرسوده دلیل محکمی بر ادامه فعالیت این سازمان است تا نقش هدایتگری خود را حفظ کند.

 

 

    نظرات