رییس کمیسیون شهرسازی و معماری: اولویت‌های سیاست شهرسازی شیراز برای ۵ سال آینده مشخص شد

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری: اولویت‌های سیاست شهرسازی شیراز برای ۵ سال آینده مشخص شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر شیراز، «نوذر امامی» گفت: ساماندهی باغ‌های قصردشت به عنوان اولویت کمیسیون در برنامه بررسی شد .

وی افزود: با توجه به اینکه شهرداری ۲۲۸هکتار از باغ‌های قصردشت را تملک کرده و در توسعه و حفظ آن‌ها دچار مشکل است، مقرر شد شهرداری اصل را بر تملک باغ‌ها نگذارد و به توسعه و حفظ باغ‌ها توجه کند .

رییس کمیسیون شهرسازی ومعماری شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به تملک باغ‌های قصردشت از طریق فروش باغ‌های گروه ۵ در برنامه هر ساله افزود: در این برنامه مقرر شده است هر سال ۱۰ هکتار از باغ‌ها تملک شود تا در پایان ۵ سال باغ‌ها از ۲۲۸هکتار وضع موجود به ۲۷۸هکتار افزایش یابد که متعلق به مردم و شهرداری است .

وی ادامه داد: در راستای افزایش کیفیت حفظ و توسعه باغ‌ها باید باغداران را در منافع باغ سهیم ساخت به گونه‌ای که شهرداری با ارائه طرح‌های اقتصادی باغداران را به این امر تشویق کند .

امامی افزود: در راستای افزایش سطح فضاهای شهری، در برنامه پنج ساله مقرر شد هر سال این فضاها ۵/۸ افزایش یابد تا در پایان ۵سال، ۲۹ درصد افزایش داشته باشیم .

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: ساماندهی محور زندیه از مهمترین موارد در طراحی و ساماندهی فضاهای شهری است که شامل احیای محور زندیه، میدان شهرداری و میدان امام حسین(ع) با مساحت ۱۲ هزار هکتار است .

وی با اشاره به وجود ایستگاه مترو در این محور افزود: تردد مردم از این مکان به نقاط مختلف شهر سبب شده که این مکان محلی برای تجمع، ارتباط و تعامل مردم باشد به همین منظور مقررشد در این ۵ سال با اجرای تملک، این محور ساماندهی شود .

به گفته امامی، افزایش تحقق پذیری کاربری‌های خدماتی دربحث طرح تفضیلی نیز از دیگر اولویتها در برنامه ۵ ساله است به گونه‌ای که مقرر شد هر ساله ۶ درصد کاربری‌های خدماتی رونق یابد .

امامی بر ضرورت اجرای دقیق ماده ۱۰۱ قانون زمین‌های شهری به نفع مردم و شهرداری تاکید کرد و افزود: مقرر شد شهرداری در راستای بهبود اجرای این ماده اقداماتی را انجام دهد .

وی با اشاره به ۱۸۰۰ هکتار بافت فرسوده و تاریخی شهر شیراز افزود: در برنامه ۵ ساله توسعه مقرر شد از ۱۲۲۵ هکتار بافت فرسوده باقیمانده، هر ساله۳ درصد احیا شود تا در پایان ۵ سال ۱۸۴ هکتار از این بافت فرسوده بازآفرینی شود .

امامی با بیان اینکه هوشمندسازی خدمات الکترونیک از مهمترین اقدامات یکسال گذشته در راستای کمیته آسان سازی و شهرداری الکترونیک است افزود: تلاش داریم زمان خدمات رسانی به شهروندان را در زمینه‌های مختلف به ویژه استعلام، صدور پروانه، پایان کار و عدم خلافی کاهش دهیم به گونه‌ای که این زمان از ۳۷۶روز متوسط برای دریافت پروانه با ۱۰۰ روز کاهش به ۲۸۰ روز برسد .

وی ادامه داد: با این اقدام در وقت و هزینه‌ی مردم صرفه جویی خواهد شد .

امامی بررسی تخلفات شهری و ارتقا سطح کیفی محیط های شهری را از دیگر موارد مورد بررسی در برنامه برشمرد .

وی خاطر نشان کرد: از دیگر اولویت‌های مهم برنامه چشم انداز ۵ ساله ساماندهی آرامگاه سعدی به‌عنوان یک سرمایه بزرگ ادبی و اجتماعی وفرهنگی و گردشگری و توجه ویژه به شخصیت جهانی سعدی بود که باید در چشم انداز پر رنگ دیده شود .

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات