برگزاری جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه نوبت دوم سازمان

برگزاری جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه نوبت دوم سازمان

جلسه نوبت دوم مجمع عمومی عادی سالیانه سازمان روز یکشنبه ۲۸ بهمن در محل تالار فرهنگسرای غدیر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان، در آغاز مجمع دکتر سالاری رئیس سازمان و رئیس هیئت مدیره ضمن خیر مقدم و تشکر از حسن اعتماد مهندسان، از مجمع عمومی به عنوان پایگاه ارتباطی مهم بین هیئت مدیره و مهندسان یاد کرد و افزود: مجمع عمومی تبلور اراده جممعی اعضا برای اداره سازمان است که در آن هیئت مدیره برنامه ها و اهداف خود را مطرح و اعضا به صورت حضوری به بیان دیدگاه ها و پیشنهادها می پردازند.

رئیس سازمان سپس به ارائه گزارش عملکرد سازمان در سال ۹۶ به عنوان حاصل فعالیت هیئت مدیره دوره هفتم پرداخت و در ادامه برنامه های سال ۹۸ هیئت مدیره سازمان را در ابعاد مختلف تشریح کرد.

براساس این گزارش، سازمان برنامه های گسترده ای را در جهت ایجاد قابلیت ها و ظرفیت های فعالیت مهندسان و توسعه خدمات آنان به جامعه در نظر گرفته و هماهنگی های لازم با استانداری، اداره کل راه و شهرسازی و شورای اسلامی و شهرداری صورت گرفته است.

الزام مالکان ساختمان های در حال ساخت اعم از پروانه دار یا بدون پروانه برای دریافت شناسنامه فنی و ملکی و ارجاع ادامه کار ساختمان های بدون پروانه به سازمان نظام مهندسی ساختمان برای طی مراحل قانونی ساخت و ساز، الزام به تهیه نقشه های چون ساخت برای ساختمان های بلند مرتبه تر از ۲۳ متر و یا شش طبقه و بالاتر، همچنین برون سپاری بخشی از اجرائیات شهرداری در زمینه برخورد با ساخت و سازهای خلاف و پیگیری انجام این مهم توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان از مهمترین این موارد است که اشتغالزایی گسترده ای نیز برای مهندسان دارد.

رئیس سازمان در ادامه گزارش خود درباره اصلاحات مورد نظر در ساختار فرآیندهای خدمات مهندسی، منابع انسانی، دفاتر نمایندگی سازمان در شهرستان ها، توجه ویژه به آموزش و بازآموزی مهندسان و ارائه آموزش های ضروری به مالکان سخن گفت.

در ادامه جلسه مجمع عمومی، هیئت رئیسه سنی به ریاست مهندس علی صادقیان تشکیل شد و با رای اعضا هیئت رئیسه اصلی مجمع انتخاب شد.

پس از استقرار هیئت رئیسه اصلی مرکب از آقایان مهندس بخشش به عنوان رئیس، دکتر جلالی زاده دبیر و آقایان مهندس علیرضا رادفر و مهندس سیدمحمد میر دهقان به عنوان ناظر، مجمع دستور کار خود را در پی گرفت.

در جلسه مجمع عمومی سازمان آقای سیدمحسن دشتکی گزارش عملکرد مالی سال ۹۶ سازمان را ارائه کرد و گزارش بازرسان در مورد عملکرد سال گذشته قرائت شد که پس از اظهار نظرهای اعضا به تصویب نهایی رسید.

گزارش آقای محمدکاظم دری در مورد بودجه پیشنهادی سال ۹۸، بخش بعدی کار مجمع بود و متعاقب آن گزارش بازرسان در این مورد قرائت گردید. در این زمینه نیز دیدگاه های برخی از اعضا به عنوان موافق و مخالف مطرح و پاسخ های لازم داده شد و با رای گیری از حاضران با اکثریت آرا تصویب گردید.

بحث و بررسی در مورد تعیین حق ورودیه و حق عضویت سالیانه اعضای حقیقی و حقوقی سازمان و تعیین حق الزحمه هیئت مدیره ، بازرسین، شورای انتظامی، رئیس و خزانه دار سازمان از جمله محورهای دستور کار در مجمع عمومی بود که پس از بحث و بررسی و اصلاحات لازم به تصویب رسید.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد یک انجمن در شهر یزد می باشد

      نظرات