خاکبرداری و تسطیح زمین های جدید باغ رضوان آغاز شد

خاکبرداری و تسطیح زمین های جدید باغ رضوان آغاز شد

رییس سازمان آرامستان های شهرداری ارومیه گفت:  خاکبرداری و تسطیح زمین های جدید باغ رضوان  جهت احداث قطعات جدید آغاز شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ حجت الاسلام و المسلمین امیرعباس عابدینی بیان کرد:  پس از حل مشکل زمین های بادکی و الحاق این زمین ها به آرامستان،این سازمان جهت پیشبرد اهداف توسعه آرامستان نسبت به آماده سازی این زمین ها  اقدام کرد.

وی با بیان اینکه با مشارکت یک شرکت پیمانکار و همچنین با حداقل هزینه نسبت به خاکبرداری و تسطیح این زمین ها اقدام  شد، اظهار کرد: با توجه به حجم خاک و دشواری تسطیح ، بهره برداری  قسمتی از این زمین ها از اوایل سال آینده امکانپذیر می شود.

عابدینی با اشاره به طرح توسعه آرامستان، عنوان کرد:   با اجرای طرح  توسعه آرامستان و اضافه شدن  ۲۱۲ هکتار زمین به آن، ارامستان کنونی تا ۱۰۰ سال آینده برای دفن اموت جوابگو خواهد بود.

وی گفت:  کار دفن اموات در این آرامستان  از سال ۱۳۵۱ و در زمینی به وسعت ۵۱ هکتار آغاز شد و تا کنون افزون بر ۱۰۰ هزار نفر در آن به خاک سپرده شده اند.

رییس سازمان آرامستان های  شهرداری ارومیه با بیان اینکه طرح توسعه باغ رضوان  ارومیه از سال ۱۳۹۳ آغاز شد، گفت: اگر چه در سال ۱۳۸۰ نظر به توسعه باغ رضوان با الحاق ۹۰ هکتار به آن شد اما  در ان زمان این مهم اتفاق نیافتد و طرح توسعه باغ رضوان از سال ۹۳ وارد چرخه اجرایی شد و در نهایت ۹۰ هکتار از ارضی ملی و منابع طبیعی به مساحت آرامستان اضافه شد.

وی افزود:  از ۹۰ هکتار الحاقی در حدود ۱۶ هکتار جهت ساخت یادمان شهید باکری  و ۷۴ هکتار برای دفن اموات اختصاص یافت.

عابدینی با بیان اینکه علاوه بر ۷۴ هکتار الحاقی،  ۱۲۴ هکتار زمین  نیز از اشخاص جهت توسعه ارامستان در حال خریداری هستیم، بیان کرد: اخیرا الحاق ۱۴ هکتار از اراضی روستای بادیکه به آرامستان با موافقت اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی تصویب شد.

وی با اعلام اینکه در باغ رضوان ارومیه  با کمبود فضا مواجه نیستیم، بیان کرد:  با تامین زمین برای توسعه آرامستان، در سال‌های آینده با مشکلی در زمینه نبود فضا برای دفن مواجه نخواهیم شد.

عابدینی با اشاره به وسعت کنونی باغ رضوان ارومیه، گفت:   در حال حاضر وسعت کنونی آرمستان که اموات در آن دفن شده اند ۸۴ هکتار است که با اجرای طرح های توسعه، وسعت ارمستان به ۲۹۶ هکتار می رسد.

رئیس سازمان آرامستان های شهرداری ارومیه در پایان خاطر نشان کرد:  در حال حاضر در باغ رضوان شهر ارومیه به طور میانگین هر ماه ۳۰۰ نفر دفن می شوند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات