شهر با شعار "هر نهال، یک امید" به استقبال هفته درختکاری می‌رود/ ثبت نام توزیع نهال از فردا

شهر با شعار "هر نهال، یک امید" به استقبال هفته درختکاری می‌رود/ ثبت نام توزیع نهال از فردا

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: امسال شعار هفته درختکاری "هر نهال، یک امید" است و از فردا تا ۱۲ اسفندماه ثبت نام توزیع ۴۰ هزار نهال بین شهروندان اصفهانی انجام می‌شود.

فروغ مرتضایی نژاد با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان در راستای ترویج سنت حسنه درختکاری، هر ساله نسبت به توزیع رایگان نهال بین شهروندان اقدام می‌کند، افزود: با توجه به استقبال شهروندان از طرح توزیع رایگان نهال برای توسعه فضای سبز خصوصی و بهره مندی از مزایای زیست محیطی، فرهنگی و اجتماعی آن، برای پنجمین سال متوالی طرح ثبت نام الکترونیکی توزیع نهال در اصفهان اجرا می شود .

وی شعار هفته درختکاری امسال را "هر نهال، یک امید" عنوان کرد و گفت: ۴۰ هزار نهال با هشت گونه، سرو ناز، پالونیا، توری، سیب، به، عناب، زیتون و خرمالو در این طرح بین مردم توزیع خواهد شد .

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان افزود: نوع نهال های انتخابی بر اساس درخواست‌های مردمی توزیع نهال در سال‌های گذشته و تعداد نهال‌های هر منطقه برای توزیع بر اساس جمعیت هر منطقه در نظر گرفته شده است .

وی مهلت ثبت نام توزیع نهال را پنجم تا ۱۲ اسفندماه عنوان و تصریح کرد: ثبت نام از طریق وبسایت سازمان پارک ها به آدرس Isfahan.ir/parkha و ربات @mynahalbot صورت می‌گیرد و شهروندان می‌توانند از ۱۵ تا ۲۲ اسفندماه نهال خود را از محل‌های توزیع که در زمان ثبت نام مشخص شده است، دریافت کنند .

مرتضایی نژاد اظهارکرد: در صورتی که شهروندان تمایل داشته باشند، می‌توانند پس از مطالعه شرایط (جهت پرداخت مبلغ مصوب) و وارد کردن آدرس دقیق، نهال ثبت نامی خود را در منزل دریافت کرده و یا توسط عوامل اجرایی، نهال مورد نظر در حیاط منزل آنها کاشته شود .

" باغشهر تاریخی من" در قاب عکس شهروندی

وی با بیان اینکه در وبسایت سازمان بروشور آموزشی قرار داده شده است تا شهروندان اطلاعات کامل در خصوص مشخصات نهال‌ها، نحوه کاشت و نگهداری آنها را به دست آورند، گفت: مجموع نهال‌های درخواستی در هر ثبت نام برای هر شهروند دو اصله است و به درخواست‌های بیش از دو اصله برای اماکن و ارگان‌ها صرفا از طریق نامه نگاری پس از بازدید کارشناسی پاسخ داده خواهد شد .

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان افزود: محل دریافت نهال بر اساس منطقه است که شهروندان پس از انتخاب دقیق منطقه محل زندگی خود نام محل دریافت را مشاهده خواهند کرد .

وی ادامه داد: شهروندان می توانند برای دریافت مشاوره تخصصی در زمینه گل ها و گیاهان مختلف همه روزه از ساعت ۱۱ الی ۱۴ با شماره ۳۶۲۶۰۰۳۳ (کلینیک گیاهپزشکی سازمان پارکها و فضای سبز) تماس بگیرند .

مرتضایی نژاد تصریح کرد: همچنین سازمان پارک ها با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری اقدام به برگزاری مسابقه عکس شهروندی با عنوان "باغشهر تاریخی من" کرده است. شهروندان می‌توانند با ارسال عکس با موضوعات جایگاه درختان در حیاط منازل، جایگاه درختان کهنسال در شهر، جایگاه درختان در هنر اصفهان و شرکت در مسابقه از جوایز این مسابقه بهره مند شوند .

مهلت ارسال آثار از تاریخ ۱۵ اسفند سال جاری تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات