اتمام پروژه فیبر نوری / عرضه نرم افزار شمس / راه اندازی نسل چهارم اتوماسیون اداری

اتمام پروژه فیبر نوری / عرضه نرم افزار شمس / راه اندازی نسل چهارم اتوماسیون اداری

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ساری ، یاسر قربانی رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مرکز استان ، در گفتگویی ضمن تشریح عملکرد این سازمان در سال گذشته ، اظهار داشت: پروژه فیبر نوری به طول ۶۰ کیلومتر در سطح شهر به اتمام رسیده و با بهره برداری از این پروژه ، شهروندان از اینترنت پرسرعت استفاده خواهند کرد.

وی افزود: در پروژه فیبر نوری ، بستر ارتباطی مناسب میان شهرداری مرکزی ، شهرداری های مناطق و سازمان های تابعه در جهت خدمت رسانی بهتر و تسریع در رسیدگی به امورات شهروندان در حوزه شهری فراهم شده است.

قربانی در ادامه تشریح اقدامات سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری در سال ۹۷ ،  نصب دوربین های پایش تصویری جهت ثبت تخلفات خودرویی در سطح شهر ساری توسط سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل را مورد توجه قرار داد و گفت: سازمان ، این دوربین ها را  در راستای سرعت بیشتر انتقال داده ها به فیبر نوری متصل کرده است که این امر سهولت شناسایی خودروهای متخلف را در پی داشته است.

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ساری با اشاره به نقش اینترنت در انجام فعالیهای روزانه شهروندان مانند پرداخت های الکترونیکی ، فضای مجازی و ... ، اظهار داشت: راه اندازی اینترنت رایگان در بوستان ها برای استفاده همشهریان و گردشگران از دیگر اقدامات سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری در سال ۹۷ بوده است.

قربانی ، تهیه نرم افزار شهر مجازی ساری تحت عنوان شمس را از پروژه های سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری برشمرد و افزود: تهیه این نرم افزار با هدف شناساندن نقاط گردشگرپذیر شهر ساری و استان مازندران برای مسافران و شهروندان در دستور کار قرار گرفته و همزمان با آغاز سال ۹۸ عرضه گردید.

وی راه اندازی سامانه فاوایار در سال ۹۷  را گامی در راستای رفاه کارکنان شهرداری ساری و سازمان های تابعه در جهت تسهیل رسیدگی به امورات شهروندان و وظایف محوله عنوان کرد و ادامه داد: این سامانه برای پیگیری و پشتیبانی مشکلات سیستم های رایانه ای کارکنان شهرداری راه اندازی شده تا در اسرع وقت نسبت به بروز رسانی و رفع مشکلات مربوط در این حوزه توسط کارشناسان سازمان اقدام شود.

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ساری در پایان خاطر نشان کرد: رسیدن به شهر الکترونیک و در پی آن داشتن شهری هوشمند ، افق فعالیت های این سازمان خواهد بود و در این زمینه مشارکت شهروندان با سازمان در پیشبرد اهداف عالیه مدیریت شهری نقش مهمی خواهد داشت.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات