هدف گذاری  اصلی ارومیه ۲۰۲۰ ، افزایش ظرفیت گردشگری به میزان سه برابر است

هدف گذاری اصلی ارومیه ۲۰۲۰ ، افزایش ظرفیت گردشگری به میزان سه برابر است

شهردار ارومیه گفت:  فضای شهر ارومیه با انجام اقدامات  نرم افزاری و سخت افزاری جهت استقبال از برگزاری مسابقات لیگ ملت های والیبال جهان  آماده شد.

به گزارش مدیریت ارتبات و امور بین الملل شهرداری ارومیه؛ محمد حضرت پور بیان کرد:  ارومیه۲۰۲۰«ارومیه شهر ایده ال برای گردشگری» نکته و قدرت  بارز و مهم برای معرفی شهر است که قطعا برگزاری مسابقات لیگ ملت های والیبال جهان  بهترین  بستر و ابزار برای معرفی ارومیه و تحقق شعار ۲۰۲۰ است.

وی از بانیان برگزاری این مسابقات در ارومیه به ویژ اقای ضیایی زمانی که رییس فدراسیون بود جهت انتخاب ارومیه برای برگزاری مسابقات و همچنین استاندار آذربایجان غربی بدلیل همراهی  و از اداره کل و ورزش و جوانان و اقای داوری رییس جدید فدارسیون جهت برگزاری مسابقات در ارومیه  تشکر و قدرانی نمود .

شهردار ارومیه  بیان کرد:  جهت استقبال شهر ارومیه برای برگزاری مسابقات لیگ ملت های والیبال باید ارومیه هم از نظر زیر ساختی و هم ازنظر نرم افزاری به جهانیان  معرفی  می شد .

وی با اشاره به آماده سازی شهر ارومیه برای استقبال از برگزاری مسابقات لیگ ملت های والیبال جهان ، اظهار کرد:  آماده سازی هر چه بهتر سالن برگزاری مسابقات  و انجام اقدامات زیر ساختی خارج از سالن چون فضا سازی شهر شامل آماده سازی مسیر های منتهی چون جاده سلماس و جاده دریا به سالن و محل اقامت چون آسفالت، پیاده رو سازی ، رنگ آمیزی و کاشت گل از جمله کاشت گل رز و همچنین تعریض جاده سلماس و پیاده رو سازی در قالب ساماندهی ورودی های شهر از جمله اقدامات جهت استقبال برای برگزاری مسابقات است .

حضرت پور با اشاره به نصب المان های مناسبتی درمسیر های منتهی به برگزاری مسابقات، عنوان کرد:  المان های مناسبتی چون نمادهای والیبال و همچنین بنرهای خوش آمدگویی به زبان لاتین و المان توپ والیبال در میدان خیرین و معرفی ارومیه  به عنوان شهر والیبال در قالب صنایع دستی این شهر در نقاط مختلف نصب شده است.

وی افزود: در راستای فضا سازی شهر و نصب المان های مناسبتی، تندیس بازیکنان والیبال قدیمی این شهر  در مسیر خیابان ورزش نصب  می شود.

شهردار ارومیه با اشاره به فروش بلیت مسابقات لیگ ملت های والیبال جهان عنوان کرد:  با هدف جلوگیری از برخی شائبه ها،  فروش بلیت ها  جهت تماشای این مسابقات  بصورت اینترنتی است و مردم می توانند جهت دریافت بلیط به صورت اینترنتی اقدام کنند.

با یادآوری اینکه برگزاری لیگ ملت های والیبال جهان بهترین فرصت برای معرفی والیبال ارومیه و  جاذبه های گردشگری این شهر است، اظهار کرد:  پخش  مستندهایی در شبکه سه در قالب مستند والیبال و تهیه بولتن هایی به روزانه در سطح شهر و  در شبکه های مجازی با برگزاری این مسابقات  به تصویر کشیده می شود  و اینکه با انجام این اقدامات و تبلیغات نرم افزاری و سخت افزاری با برگزاری مسابقات پیش تر از موعد برای تحقق ارومیه ۲۰۲۰ در شهر آماده می شویم.

شهردار ارومیه عنوان کرد: جهت مطرح کردن ارومیه و ارومیه ۲۰۲۰ شهر ایده ال برای گردشگری قراردادی جهت انعکاس ظرفیت های گردشگری این شهر در قالب فیلم و مستند  در تمامی حوزه ها در شبکه های  داخلی و برون مرزی به زبان های فارسی ترکی، عربی و انگلیسی به انعقاد می رسد تا ظرفیت های  ارومیه به تصویر کشیده  شود و در سایه شاهد توسعه صنعت گردشگری و در نتیجه رونق اقتصادی در شهر باشیم.

به گفته وی هدف گذاری  اصلی« ارومیه ۲۰۲۰ » این است چه با کارهای سخت افزاری و چه نرم افزاری که  انجام می دهیم ظرفیت گردشگری را سه برابر افزیش دهیم  و با انجام این مهم یکی از محورهای افق ۱۴۰۴ شهر یعنی برخورداری مردم از اقتصاد پویا تحقق می یابد.

شهردار ارومیه گفت:  در حال حاضر چرخش مالی در  شهر های مشهد و اصفهان در سایه جذب گردشگر  ۸ برابر گردش مالی شهر تهران با دارا بودن جمیعت چند برابر این دو شهر است و ما نیز هر چقدر بتوانیم در ارومیه صنعت گردشگری را توسعه دهیم منجر به  افزایش  چرخش مالی می شود.

وی عنوان  کرد:  در حال حاضر آب و هوای شهر ارومیه یعنی ارومیه با هوای بسیار مطبوع و خنک به سالیان گذشته برگشته است و این بزرگترین ظرفیت است که این شهر را در این ایام و به ویژه ایام تابستان به گردشگران معرفی و در سایه آن  رونق اقتصادی در شهر را رقم بزنیم.

شهردار ارومیه با اشاره به احیای دریاچه ارومیه، بیان کرد:  در حال حاضر بهترین فرصت است زیبایی های  دریاچه را با هدف جذب گردشکر به تصویر بکشانیم و در این راستا شهرداری ارومیه جهت تحقق جذب گردشگر اقدام به برگزاری جشنواره عکس دریاچه ارومیه و اجرای طرح دوچرخه سواری  دوردریاچه ارومیه کرده است  تا درقبال این اقدامات شهر را بری تحقق شعار ارومیه ۲۰۲۰ و معرفی ارومیه به عنوان شهر بین الملل گردشگری آماده کرد تا در سایه آن شاهاد اشتغال و توسعه درآمدها بخش حمل  نقل، هتل و کشاورزی باشیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات