ارائه نقشه‌های ریسک مشهد در ۲ سال آینده

ارائه نقشه‌های ریسک مشهد در ۲ سال آینده

ارائه نقشه‌های ریسک مشهد در ۲ سال آینده

رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد بر ارائه نقشه‌های ریسک مشهد در ۲ سال آینده تاکید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمدهادی مهدی‌نیا با بیان این مطلب در مراسم امضای تفاهم‌نامه با مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی که در سالن شهدا برگزار شد، اظهار کرد: در گذشته کارهای جسته گریخته‌ای صورت گرفته اما در خور کلانشهر مشهد نبوده است. برای مثال نقشه ریزپهنه‌بندی زلزله رها شده و کار مدونی در این زمینه وجود ندارد؛ مطالعات شناخت گسل‌های مشهد نیز همین وضع را دارد. این در حالیست که این اطلاعات زمینه‌ساز تهیه نقشه آسیب پذیری و سپس نقشه ریسک مشهد است.
وی با اشاره به اینکه در زمان شهردار سابق مشهد نشستی با سازمان جایکا برگزار شد، افزود: اما موضوع پیگیری نگردید و درخواست می‌شود موضوع در دستور کار قرار گیرد تا در بازه زمانی دو ساله بتوانیم تولید نقشه‌های ریسک مشهد را به عنوان آورده‌ای برای مشهد داشته باشیم.
رییس کمیسیون توسعه عمران توس شورای شهر مشهد نیز در این مراسم، گفت: نگهداری سیستم اعلان حریق دغدغه‌ای است که وجود داشته و ایجاد شده است. اما اکنون به بروکراسی اداری مبدل شده است.
سید مسعود ریاضی در ادامه بیان کرد: مردم این بروکراسی را اجرایی می‌کنند، بدون اینکه از سودمندی آن منتفع شوند. پس باید این سیستم به صورت پیوسته پایش شود و حتی نگهداری سیستم حریق به عنوان شغل مطرح گردد.
وی با اشاره به موضوع تاییدیه ساختمان‌ها، گفت: تاییدیه ساختمان‌ها همواره بین شهرداری و نظام مهندسی پاس‌کاری می‌شود.برای رفع این مشکل پیشنهاد می‌شود بیمه را وارد کار کرد. بیمه مجوزها را بدهد و مسئولیت را نیز برعهده گیرد.
نجمه کیشی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات