برنامه‌های ورزشی استاندارد برای بانوان اجرا می شود

برنامه‌های ورزشی استاندارد برای بانوان اجرا می شود

به گزارش شهریار ، بهمن عبدی سرپرست معاونت ورزشی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز با اشاره به اهمیت فعالیت‌های ورزشی بانوان در نشاط خانواده‌ها و در نهایت جامعه اظهار کرد: طبق تحقیقاتی که انجام شده است، علی‌رغم فعالیت‌های جسمانی و حرکتی که در خانه انجام می‌شود، در بانوان فعالیت جسمانی منظم و هدفمندی که موجب رضایت آن‌ها باشد، کمتر از آقایان بوده است .
وی افزود: برای مثال تقریباً هر خانم خانه‌دار به صورت میانگین حدود یک کیلومتر پیاده‌روی در داخل خانه دارد اما زمانی که این موضوع با فعالیت جسمانی سازمان‌یافته همراه نیست، استهلاک ساختاری بدن، اختلالات رشدی و ... را در پی دارد.

عبدی ادامه داد: بنابراین باید نهادهایی در این حوزه مسئولیت‌های لازم را قبول کنند. در این میان یکی از نهادهایی که با قدرت وارد شده‌ است، شهرداری و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری است. برنامه‌ریزی‌های این سازمان در راستای اجرای برنامه‌های ورزشی مداوم و استاندارد برای بانوان است .
وی افزود: بر همین اساس حدود ۱۷ سالن ورزشی توسط شهرداری تبریز احداث شده و تلاش بر این بوده تا با استانداردسازی و در نظرگرفتن مربیان مناسب برای این سالن‌ها، آن‌ها را در ساعات قبل از ظهر در اختیار بانوان قرار دهیم. با برگزاری طرح‌های مختلف و برخورد مناسب، تلاش می کنیم تا مشارکت بانوان در برنامه‌های ورزشی افزایش پیدا کند .
سرپرست معاونت ورزشی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز با اشاره به دیگر اهداف این سازمان در راستای توسعه ورزش بانوان یادآور شد: استفاده بهینه و مناسب از سالن‌های موجود در شهرداری تبریز و افزایش تعداد افراد جذب‌شده در سالن‌ها نسبت به سال‌های گذشته از دیگر اهداف ما در راستای توجه به ورزش بانوان بوده است. برگزاری طرح صبح و ورزش در سالن‌ها و پارک‌های منتخب نیز از جمله طرح‌هایی است که با توجه به بازخورد آن قصد داریم به عنوان پایگاه‌های تولید سرمایه اجتماعی از آن‌ها حمایت کنیم .
وی ادامه داد: این طرح شاهد حضور اقشار مختلف جامعه در ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی بوده که تاثیر بسزایی در روند سلامتی و نشاط اجتماعی آن‌ها داشته است. طرح نشاط و خانواده، طرح خیابان ورزش و طرح دوشنبه‌های ورزشی را نیز اجرا می‌کنیم تا مخاطبان سالن‌ها و سایر همشهریان به صورت خانوادگی حضور فعال‌تری در برنامه‌های ورزشی داشته باشند .

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات