58 کیلومتر مسیر دوچرخه تا پایان سال احداث می‌شود

58 کیلومتر مسیر دوچرخه تا پایان سال احداث می‌شود

58 کیلومتر مسیر دوچرخه تا پایان سال احداث می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، مجتبی بهاروند با بیان اینکه ماشینی شدن زندگی‌ در شهرها و کاهش تحرک شهروندان تاثیرات سوء بر سلامت جسم و روح افراد دارد، اظهارکرد: به همین منظور، طی دو سال اخیر، کمیسیون عمران، حمل‎‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد تاکید ویژه‌ای به گسترش خطوط دوچرخه و اتصال آنها به یکدیگر در سطح شهر داشته چراکه پس از ایجاد زیرساخت های مناسب، شهروندان را بهتر میتوان به استفاده از دوچرخه دعوت کرد و آنها نیز تمایل بیشتری پیدا می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه شبکه مصوب مسیرهای دوچرخه شهر مشهد 250 کیلومتر است، گفت: تا پایان سال 1397 بیش از 125 کیلومتر از این مسیرها احداث شده و امیدوار هستیم امسال نیز 58 کیلومتر دیگر ساخته شود و به بهره‎برداری برسد.

بهاروند همچنین خاطرنشان کرد: با تاکیدات شورای شهر مشهد، شهرداری اتصال یکی از مسیرهای مهم دوچرخه که غرب مشهد را مرکز شهر وصل می‌کند، در دستورکار قرار داده است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد افزود: این مسیر دوچرخه از خیابان فلسطین آغاز شده و به میدان شهدا ختم می‌شود؛ طراحی مسیر به شکلی است که خیابان‌های سناباد، ابن‌سینا غربی و شرقی، شهید چمران و دانشگاه را هم تحت پوشش قرار می‌دهد.

بهاروند طول این مسیر را 4.5 کیلومتر اعلام کرد و گفت: به منظور ساخت این مسیر 16 میلیارد ریال اعتبار تخصیص پیدا کرده و در مجموع برای اجرای مسیرهای دوچرخه در سال جاری اعتباری بالغ بر 150 میلیارد ریال پیش‌بینی شده است که درصورت لزوم به این مبلغ اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از استانداردترین مسیرهای ویژه دوچرخه در شهر مشهد به طول 8 کیلومتر پیرامون باغ ملک‌آباد ساخته شده که با استقبال خوب شهروندان نیز همراه شده است، گفت: در محور شمالی جنوبی شهر مشهد، مسیر خیابان کوهسنگی تا آرامگاه خواجه‌ربیع نیز در دست مطالعه، طراحی و اجراست و تا پایان سال قسمتی از این مسیر، حدفاصل پارک کوهسنگی تا میدان شهدا و در ادامه تا تقاطع کاشانی-عبادی به طول حدودی 4700 متر اجرا خواهد شد.


لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات