برگزاری مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در ارومیه /بقعه محمد بن خلیلان در ابتدای محله دیگاله باز سازی می‌شود

شهردار ارومیه گفت:  مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی به سمت بقعه محمد بن خلیلان در محله دیگاله برگزار می شود.

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه، محمد حضرت پور با اشاره به پیاده روی عظیم اربعین حسینی ،  بیان کرد: اربعین حسینی نمایش قدرت اهل بیت(ع) است و امسال نیز به مانند سال های  گذشته مسلمانان  از سرتا سر جهان حضور پرشور در راهپیمایی  اربعین حسینی دارند ولی برخی عاشقان و دلدادگان حضرت اباعبدالله  الحسین (ع) بدلیل مشکلات مالی و بیماری از اجتماع عظیم اربعین حسینی جا مانده اند  که بر این اساس شهرداری ارومیه با اخذ مجوز  از حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان مراسم  پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی به سمت بقعه محمد بن خلیلان  را برگزار می کند.

وی با بیان اینکه هدف دشمنان اسلام کم رنگ نشان دادن اجتماع عظیم اربعین حسینی است، بیان کرد:  دشمنان اسلام این تفکر دارند که با ایجاد ناامنی بین مردم ایرن و عراق  باعث می شوند که مردم از سفر به کربلا و حضور در اجتماع عظیم اربعین حسینی جا بمانند اما این خیالات  دشمنان اسلام واهی است و این را بدانند مردم هر سال پرشورتر از سال ها  گذشته در اجتماع عظیم اربعین حسینی شرکت می کنند.

شهردار ارومیه با اشاره به پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی ، عنوان کرد:  پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی به سمت بقعه محمد بن خلیلان روز شنبه 27 مهر ماه، ساعت 11 از سمت میدان ولایت فقیه خیابان شهید منتظری، میدان دفاع مقدس به  سمت بقعه محمد بن خلیلان آغاز می شود.

وی در ادامه با اشاره به ساماندهی بقعه محمد بن خلیلان در ابتدای محله  دیگاله، بیان کرد: بیشتر مردم  از بقعه محمد بن خلیلان اطلاعی ندارند که در این راستا مدیریت شهری ارومیه ساماندهی و بازسازی آن را با انجام مراسم کلنگ زنی آغاز می  کند.

شهردار ارومیه با بیان اینکه امسال طراحی بقعه محمد بن خلیلان جهت ساماندهی آن انجام شده است ، اظهار کرد:  بعد از کلنگ زنی بقعه با اختصاص   250 میلیون تومان  با مجوز شورای اسلامی شهر ارومیه عملیات مرمت و بازسازی آن  آغاز می شود.

به گفته وی محمد بن خلیلان یکی از شاگردان نواب چهارم امام زمان (عج)  است که محمد بن خلیلان  در راه تبلیغ اهل بیت (ع)  در این شهر به شهادت رسیدند  و مقبره محمد بن خلیلان  در ابتدای محله دیگاله است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات