حرکت به سمت جذب سرمایه گذار در حوزه مدیریت پسماند شهرداری ها /روزانه 2 هزار تن زباله در استان آذربایجان غربی تولید می شود

حرکت به سمت جذب سرمایه گذار در حوزه مدیریت پسماند شهرداری ها /روزانه 2 هزار تن زباله در استان آذربایجان غربی تولید می شود

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی گفت: در برنامه ششم توسعه محورهایی چون جلوگیری از تخریب محیط زیست، حفظ تنوع محیط زیستی و الایندگی هوا در حوزه پسماند مطرح است.

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛  پیمان آرامون در چهارمین نشست روسای سازمان های مدیریت پسماند کلانشهر های کشور بیان کرد:  جمعیت استان آذربایجان غربی 3 میلیون و ۶۰۰ هزار نفر  است که ۳۵ درصد  از این جمعیت، جمیعت روستایی و مابقی شهری است.

وی عنوان کرد:  بر اساس سند چشم‌اندار ۱۴۰۴ سه خط مشی اساسی برای پسماند وجود دارد که خنثی‌ سازی پسماندهای بیمارستانی، مکانیزه کردن مراکزدفن زباله و تفکیک زباله‌های تر و خشک از جمله آنها است.

آرامون گفت:  در برنامه ششم توسعه محورهایی چون جلوگیری از تخریب محیط زیست،  حفظ تنوع محیط زیستی و الایندگی هوا در حوزه پسماند مطرح است.

وی بیان کرد:  روزانه 2 هزار تن زباله در استان آذربایجان غربی تولید می شود که از این میزان 1500 تن در حوزه شهری و مابقی در بخش روستایی است.

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی اظهار کرد:  نه در بخش شهری و نه در بخش روستایی هیچ حرکتی به سمت جذب سرمایه گذار در بخش دفن زباله نشده  است.

وی ابراز کرد:  تهدید هوا و آب های زیر زمینی یکی از چالش های اساسی در حوزه مدیریت پسماند است.

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی اظهار کرد:  انتشار گاز های گلخانه های برخی از پسماند ها چون پلاستیک نشان می دهد که باید با دغدغه بیشتر به این مقوله ورود کرد.

وی تاکید کرد:  برای مدیریت پسماند در کشور باید به سمت جذب سرمایه گذار حرکت کرد و برای تحقق این مهم مشوق‌هایی را در نظر گرفت تا سرمایه‌گذاران برای انجام این کار ترغیب  شوند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات