پرداخت 21 میلیاردتومان به نهاد کتابخانه‌ها، از  ...

پرداخت 21 میلیاردتومان به نهاد کتابخانه‌ها، از ...

پرداخت 21 میلیاردتومان به نهاد کتابخانه‌ها، از سال گذشته تاکنون

به گزارش پایگاه ‌اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، احسان اصولی در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد که در محل کتابخانه مرکزی مشهد برگزار شد، با بیان اینکه بخش عمده‌ای از قرائتخانه های شهرداری در مناطق کم‌برخوردار شهر فعالیت می‌کنند، اظهارکرد: در سال‌های اخیر متاسفانه توجه شایسته‌ای به کتابخانه های فرهنگسراها نشد و همین امر منابع آنها را دچار کهنگی و عقب‌ماندگی از زمان کرده بود.

وی در ادامه گفت: سال گذشته با تاکیدات کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، حدود 40 تا 50 هزار جلد کتاب، با اعتبار 500 میلیون تومانی، به دارایی کتابخانه‌ها افزوده شد ولی در عین حال از اداره کل کتابخانه های عمومی استان تقاضا داریم مدیریت شهری را در تجهیز این کتابخانه‌ها همراهی کند.

اصولی با بیان اینکه شورای پنجم از نخستین روزهای فعالیت خود رویکرد حمایتی نسبت به حوزه کتاب و کتابخوانی داشته و خواهد داشت، افزود: سال گذشته نهاد کتابخانه‌های عمومی براساس قانون و از محل سهم نیم‌درصدی باید مبلغ 11 میلیارد و 311 میلیون دریافت می‌کرد ولی شهرداری حدود 16 میلیاردتومان پرداخت نموده است؛ سهم کتابخانه‌ها از بودجه امسال نیز حدود 12 میلیارد تومان می‌باشد که تاکنون 5.5 میلیارد تومان در اختیار آنها قرار گرفته است.

نمایشگاه کتاب دیگر محور موضوعات این جلسه بود و رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهدمقدس گفت: طی گفتگوهایی که بین شهرداری مشهد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان انجام شده، سرویس اتوبوس و امکانات تبلیغاتی سطح شهر و نیز محل نمایشگاه به شکل رایگان در اختیار قرار گرفته تا خدمات‌رسانی کنند.

وی در ادامه جلسه خاطرنشان کرد: شهرداری مشهد مکلف است یک میدان و یا خیابان را برای نامگذاری با عنوان «کتاب» یا «کتابخانه» به شورای شهر معرفی کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد همچنین سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری را مکلف کرد ضمن برگزاری جلسات مشترک با نهاد کتابخانه‌ها، نسبت به ارائه یک برنامه برای 4 حوزه، تشویق شهروندان به کتابخوانی، برگزاری جشنواره شهروند کتابخوان، پویش وقف کتاب و ایجاد سرای یار مهربان و اداره مشترک کتابخانه های مراکز فرهنگی شهرداری با نهاد کتابخانه ها و استفاده از ظرفیت متقابل برای توسعه کتاب و کتابخوانی اقدام نماید.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات