ایجاد درآمد پایدار شهری با توجه به ابنیه های تاریخی رشت

ایجاد درآمد پایدار شهری با توجه به ابنیه های تاریخی رشت

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت :
ایجاد درآمد پایدار شهری با توجه به ابنیه های تاریخی رشت
ایجاد درآمد پایدار شهری با توجه به ابنیه های تاریخی رشت
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شهر رشت به ایجاد درآمد پایدار شهری با توجه داشتن به ابنیه های تاریخی رشت همچون ساختمان ساعت و ... خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت فاطمه شیرزاد با اشاره به اینکه اصلی ترین ساختمان های تاریخی رشت در بافت مرکزی و میدان شهدای ذهاب واقع است  اظهار کرد:  معتقدم که شهرداری رشت و دیگر دستگاه های مسئوول باید با جدیت بیشتری به این مبحث بپردازند.

وی با تاکید به جذب اعتبارات استانی و ملی به منظور مرمت و بازسازی سه ساختمان ساعت، میرزا خلیل رفیع و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت افزود: می توانیم از فضای این ساختمان های تاریخی در رشت به منظور ایجاد گالری و موزه های مختلف استفاده کنیم و بیشتر این ساختمان های تاریخی در حوزه فعالیت شهرداری منطقه دو رشت قرار دارد .

شیرزاد با بیان  اینکه تسریع در صدور پروانه ساخت و ساز در بافت های فرسوده باید مورد توجه شهرداری رشت باشد بیان کرد: کمیسیون فرهنگی شورای رشت متعهدانه پیگیر مرمت و بازسازی ساختمان های تاریخی تحت مالکیت شهرداری رشت است و این موضوع را تا تحقق این مهم در جلسات کمیسیون فرهنگی شورا به طور دائم پیگیری می کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت با اشاره به اینکه بافت فرسوده رشت جزو دغدغه های همیشگی  است بیان کرد: با مرمت و بازآفرینی بناهای تاریخی در رشت از جمله ساختمان ساعت، میرزا خلیل ، ساختمان پست، هتل ایران و... می توانیم در جذب گردشگر و ایجاد درآمد پایدار برای شهر گام های موثری برداریم.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات