افتتاح 61 پروژه بزرگ پویش #هرهفته_الف_ب_ایران/ بهره‌برداری از 30...

وزیر نیرو گفت: بر اساس پویش #هرهفته_الف_ایران مقرر شده که در نیمه دوم امسال 227 پروژه بزرگ با اعتباری بالغ بر 33 هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری برسد که با افتتاح تصفیه‌خانه طرح آبرسانی به داراب و زرین‌دشت، تاکنون 61 پروژه این پویش به بهره‌برداری رسیده است.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، رضا اردکانیان در آیین افتتاح فاز اول تصفیه‌خانه طرح آبرسانی به داراب و زرین‌دشت با تاکید بر اینکه جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب یکی از شاخصه‌های توسعه یافتگی در دنیا است، عنوان کرد: این مسئله نقش مهمی در افزایش بهداشت عمومی دارد و موجب خواهد شد منبع جدیدی به عنوان آب خاکستری پس از تصفیه در بخش‌های مختلفی مورد استفاده قرار بگیرد.
وی ادامه داد: صنایع بزرگ امروز به فاضلاب تصفیه شده به عنوان مطمئن‌ترین منبع آبی نگاه می‌کنند؛ تا زمانی که مصرف آب شرب و بهداشت وجود داشته باشد طبیعتا فاضلاب نیز موجود خواهد بود. بنابراین اگر سرمایه‌گذاری مناسبی در این بخش صورت بگیرد، فاضلاب تصفیه شده می‌تواند در دوران خشکسالی به عنوان منبع آبی مطمئنی در اختیار صنعت قرار بگیرد تا چرخه تولید با استفاده از این منبع بدون بروز هیچگونه اختلالی ادامه پیدا کند.
وزیر نیرو به روند توسعه تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب در کشور اشاره کرد و گفت: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تنها چهار تصفیه‌خانه فاضلاب در کشور وجود داشت که هیچ یک از آن‌ها نیز تمامی بخش‌های یک شهر را پوشش نمی‌داد؛ ولی در طی چند روز اخیر تعداد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب کشور از مرز 230 تصفیه‌خانه گذشت.
اردکانیان ادامه داد: امروز نیز با افتتاح پروژه داراب تعداد تصفیه‌خانه‌های کشور به 149 واحد رسید که 30 تصفیه‌خانه آب کشور در مدت زمان فعالیت دولت تدبیر و امید وارد مدار شده است.
وی با اشاره به آغاز پویش #هرهفته_الف_ایران از ابتدای مهرماه در کشور، گفت: بر اساس این پویش مقرر شده که در نیمه دوم امسال 227 پروژه بزرگ با اعتباری بالغ بر 33 هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری برسد که با افتتاح تصفیه‌خانه طرح آبرسانی به داراب و زرین‌دشت ،تاکنون 61 پروژه این پویش به بهره‌برداری رسیده است.
اردکانیان در پایان گفت: وزارت نیرو در استان فارس تعداد ۱۴۶ پروژه در بخش‌های مختلف با سرمایه‌گذاری بالغ بر هفت هزار و ۳۴ میلیارد تومان در دست اجرا دارد که به‌طور متوسط از ۴۶ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده و امیدواریم تعداد قابل توجهی از این طرح‌ها تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری برسند.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای گیلان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای گیلان

    شركت آب منطقه‌ای گیلان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات