تقسیم شادی و حال خوب بین ساکنان مناطق محروم و حاشیه شهر مشهد

تقسیم شادی و حال خوب بین ساکنان مناطق محروم و حاشیه شهر مشهد

تقسیم شادی و حال خوب بین ساکنان مناطق محروم و حاشیه شهر مشهد

سرپرست معاونت اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی، فرهنگی شهرداری مشهد از آغاز پویش مردمی "یلدا در کنار هم" خبر داد و گفت: این پویش به منظور جمع‌آوری میوه و تنقلات و توزیع اقلام جمع‌آوری شده بین ساکنان مناطق محروم و حاشیه شهر مشهد آغاز شده است، شهروندان با شرکت در این پویش شادی‌های خود را با دیگران تقسیم می‌کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد و به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران(ایرنا)، رضا دانای سنج با بیان این مطلب افزود: علاوه بر این، پویش "نذر مهربانی" با هدف جمع‌آوری کمک‌های غیرنقدی شامل پوشاک، اسباب‌بازی، میوه و تنقلات با مشارکت شورای اجتماعی محلات به اجرا در می‌آید و اقلام اهدایی مردم پس از جمع‌آوری به مراکز توانبخشی و خانواده‌های کم‌برخودار ساکن در مناطق پیرامونی اهدا می‌شود.
وی ادامه داد: جشن‌های یلدا نیز در تمام مناطق شهر مشهد و برای اقشار مختلف برنامه‌ریزی و برگزار می‌شود که جشن شب یلدا با حضور کودکان کار، افراد آسیب‌دیده اجتماعی، کودکان بی‌سرپرست و سایر اقشار در مراکز توانبخشی و موسسات خیریه‌ از آن جمله است.
وی گفت: اهدای بسته‌های پذیرایی به همراهان بیماران در بیمارستان‌های قائم (عج)، دکتر شیخ و دکتر حجازی و جشن یلدا ویژه مددجویان خانه سبز برای افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی نیز در دستور کار است.
دانای سیج اضافه کرد: همچنین جشن ویژه‌ای در مرکز ویژه زنان آسیب‌ دیده اجتماعی و مرکز توانبخشی بهار با اجرای برنامه‌های شاد و مفرح اجرا می‌شود و علاوه بر آن اهدای بسته‌های پذیرایی و برگزاری جنگ شادی برای مددجویان خیریه نیکوکاری و مجتمع نگهداری از معلولین محمدیه از دیگر برنامه‌های شب یلدا است.
وی ادامه داد: دورهمی محلی "شوچراغ"، اهدای بسته‌های پذیرایی به دانش‌آموزان مدارس استثنایی، دیدار با خانواده شهدا و سالمندان، برگزاری جشن یلدا در مراکز ترک‌ اعتیاد و برپایی جشن در مدرسه ویژه کودکان مبتلا به اوتیسم از دیگر برنامه‌ها است.
دانای سیج گفت: همچنین نمایشگاه و غرفه‌های موقت فروش میوه و خشکبار ویژه شب یلدا به قیمت میدان بار در بوستان ملت دایر شده‌ است.
وی افزود: تلاش می‌کنیم با ترویج اینگونه رفتارهای همدلانه مردم را به مهربانی و همراهی با یکدیگر در این جشن‌ها و مناسبت‌ها تشویق کنیم.
وی ادامه داد: همچنین با هدف ترویج مهربانی، همدلی و تقویت نشاط اجتماعی ۲۶ رویداد فرهنگی هنری در فرهنگسراهای شهر مشهد برگزار می‌شود و نمادهای شب چله نیز در نقاط مختلف شهر نصب شده‌ است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات