مهندس حاج رسولیها در مراسم افتتاح سد قیز قلعه در استان...

مهندس حاج رسولیها در مراسم افتتاح سد قیز قلعه در استان...

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در مراسم بهره‌برداری از سد قیزقلعه، پویش #هرهفته_الف_ب_ایران را الگویی موفق در آبادانی کشور دانست.
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران نیز در این مراسم اظهار داشت: در مهرماه سال جاری با پیشنهاد وزیر نیرو و تایید ریاست جمهوری، پویش ملی #هرهفته_الف_ب_ایران کلید خورد.
مهندس محمد حاج رسولی ها افزود: تا پایان سال ۱۳۹۸ در قالب این پویش، ۲۲۷ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۳۰ هزار میلیارد ریال در ۳۱ استان کشور به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی بیان کرد: هدف از این پویش، نشان دادن عدم توقف آبادانی در کشور علیرغم تحریم های خارجی می باشد.
حاج رسولی ها خاطرنشان کرد: در پویش #هرهفته_الف_ب_ایران طرح‌های سدسازی، شبکه های آبیاری و زهکشی، خطوط انتقال، شبکه های آبرسانی شهری و روستایی و نیروگاه ها به بهره‌برداری خواهد رسید.
این مقام مسئول تصریح کرد: در استان بوشهر نیز علاوه بر سد قیزقلعه، پروژه شبکه ۱۱۴۰ هکتاری پایاب سد دالکی در اسفند ماه به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به ویژگی‌های سد قیزقلعه گفت: این سد با حجم مخزن ۱.۲ میلیون مترمکعب در ۶۵ کیلومتری شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی واقع شده است.
مهندس محمد حاج رسولی ها افزود: با توجه به برداشت ۱۲۰ حلقه چاه کشاورزی، سطح آب زیرزمینی این منطقه ۱۳ متر افت داشته است.
وی اضافه کرد: سد قیزقلعه سالانه ۳ میلیون مترمکعب منابع آب زیرزمینی منطقه را تغذیه خواهد کرد و علاوه بر آن از خطرات ناشی از سیلاب جلوگیری می‌کند.
حاج رسولی ها بیان کرد: این سد از نوع بتن غلطکی می باشد که ارتفاع آن ۲۵ متر و طول تاج آن ۱۴۰ متر می باشد.
وی ادامه داد: جهت ساخت این سد قریب به ۳۰ هزار مترمکعب عملیات بتن ریزی و بیش از ۵۰ هزار مترمکعب خاکبرداری صورت گرفته است.
مهندس محمد حاج رسولی ها ضمن تقدیر از مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر و عوامل مشاور پیمانکار بومی پروژه, از کیفیت ساخت این سد ابراز رضایت نمود.
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: با احتساب هزینه‌های شیرین سازی آب دریا، این سد تنها در سیلاب های هفته گذشته موفق به کنترل آبی به ارزش اقتصادی یک سوم از هزینه‌های ساخت خود شده است.
لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات