برگزاری جشنواره «ردای گوهرشاد»

برگزاری جشنواره «ردای گوهرشاد»

برگزاری جشنواره «ردای گوهرشاد»

جشنواره «ردای گوهرشاد» با محوریت طراحی لباس بانوان به سبک زندگی ایرانی- اسلامی برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، جشنواره «ردای گوهرشاد» برای نخستین باراز 9 دی ماه لغایت 11 دی ماه‌ با موضوع طراحی لباس بانوان به سبک زندگی ایرانی- اسلامی، ایجاد ارتباط بین فرهنگ اسلامی و تحولات دنیای مُد و لباس به همت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری و فرهنگسرای خانواده در مشهد برگزار می‌شود.
مبنای طراحی پوشش بانوان، الهام گرفتن از سبک‌های معماری منحصر به‌فرد بناهای اسلامی ایرانی از جمله حرم مطهر رضوی، مسجد گوهرشاد و کاخ عالی قاپوی اصفهان در نظر گرفته شده است.
استفاده از ترکیب‌های رنگی شاد و متناسب با حال و هوای عید نوروز، پرهیز از به‌کار گیری رنگ‌های تیره و همچنین استفاده از هنرهای دستی همچون منجق‌دوزی، پته‌دوزی و سوزن‌دوزی مطابق با روحیه نسل جوان یکی ازموضوعات شاخص این جشنواره است.
درمجموع 220 اثر به این جشنواره ارسال شده است که از این میان حدود 170 اثر مطابق با الگوهای ایرانی اسلامی به مرحله نهایی راه یافتند.
داوری آثار جشنواره "ردای گوهرشاد" از سوی منتخبین سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای، دانشگاه الزهرا (س)، جهاددانشگاهی و تولیدکنندگان برتر انتخاب شده است.
گفتنی است؛ 60 اثر برگزیده، جشنواره «ردای گوهرشاد» از 9 تا 11 دی ماه از ساعت 10 صبح تا 6 بعدازظهر در نگارخانه چهارسوق برای بازدید عموم گذاشته می‎شود و در کنار آن نیز نمایشگاهی از ملزومات عفاف و حجاب از قبیل چادر، گیره‌های حجاب، مقنعه و ... برپا خواهد شد.
همچنین با توجه به اینکه بخش عمده شرکت‌کنندگان جشنواره جوانان تحصیل‌کرده در رشته طراحی دوخت و لباس هستند، دو کارگاه تخصصی با موضوع «تولید لباس عفاف و حجاب» و «برندینگ و بازاریابی» با هدف هدایت فعالان این عرصه به طراحی آثار مبتنی با اصول و آموزه‌های اسلامی ایرانی، ارتقای سطح علمی و عملی طراحان و راه‌های ورود به بازار در حاشیه این جشنواره برگزار می‌شود.
برهمین اساس با توجه به اینکه نامگذاری سال 98 به عنوان «رونق تولید»، تلاش شده پس از این جشنواره طرح‌های برتر با حمایت حامیان مالی این جشنواره به تولید انبوه برسند تا علاوه بر رونق کسب‌وکار و تولید ملی، انگیزه‌ای برای شرکت‌کنندگان ایجاد کند.
اختتامیه ویژه این جشنواره ردای گوهرشاد 14 دی‌ماه 98 در فرهنگسرای خانواده برگزار می‌شود و تندیس «ردای گوهرشاد» به منتخبان اهدا می‌شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات