جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان بوکان برگزار شد

هفتمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان بوکان در سال98 با حضور بخشدار سیمینه، مدیر منابع آب این شهرستان و اعضای شورا در سالن جلسات فرمانداری بوکان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی، در ابتدای این نشست مهندس خیری مدیر امور منابع آب بوکان، ضمن بررسی مصوبات جلسه قبل در خصوص لزوم لایروبی مجاری آبی و رودخانه ها و مسیلها با هدف افزایش ظرفیت آبگذری آنها و کاهش خسارات در مواقع سیلابی توضیحاتی ارائه داد.

وی در ادامه عملکرد اداره منابع آب در بخش های مختلف در 3 بخش آب سطحی و زیرزمینی و رودخانه ها را تشریح و در خصوص برنامه انسداد انهار منشعب از رودخانه سیمینه رود در فصل غیرزراعی بر اساس برنامه های ستاد احیای دریاچه ارومیه توضیحاتی ارائه نمود.

در ادامه مهندس محمدی بخشدار سیمینه ضمن تقدیر از تشکیل مستمر جلسات شورای حفاظت از منابع آب این شورا را به عنوان یکی از کارگروه های فعال و مهم در سطح شهرستان ارزیابی نمود.

وی بر لزوم ایمن سازی در همه حوزه های بخش آب شهرستان تاکید و آمادگی قبلی درمواجهه با بلایای طبیعی جهت کاهش تلفات و خسارات احتمالی را مهم و حائز اهمیت برشمرد.

محمدی همچنین بر اصولی و فنی بودن لایروبی ها بر اساس وضعیت رودخانه ها و بازه های نیازمند و ارائه گزارش در خصوص نحوه انجام آن تأکید نمود.

بخشدار بخش سیمینه همچنین مدیریت و هماهنگی لازم در انسداد نهر عمومی قره موسی لو در فصل غیرزراعی جهت جلوگیری از تنش های احتمالی مهم برشمرد ودر خصوص لایروبی مسیل های واقع در محدوده های روستایی با استفاده از ماشین آلات شرکت آب منطقه ای و لزوم لایروبی و علاج بخشی پل های قره داغ و ملالر توضیحاتی ارائه نمود.

در این نشست همچنین در خصوص لزوم لایروبی دهانه پل ها توسط اداره راهداری و کنترل سازه های تقاطعی، اجرای احکام قضایی در خصوص امحای چاه های غیر مجاز و رفع تصرف از بستر رودخانه ها و تأمین ماشین آلات لازم در این راستا، نحوه لایروبی رودخانه ها و مسیل ها و اولویت های مربوطه جهت ایمن سازی محدوده های مسکونی و کشاورزی مجاور آنها توسط اعضا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای آذربايجان غربی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای آذربايجان غربی

    شركت آب منطقه‌ای آذربايجان غربی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات