آگاهی از حقوق شهروندی موجب  کاهش مشکلات اجتماعی می شود/ گام های استوار در مباحث فرهنگی برداشته شود

آگاهی از حقوق شهروندی موجب کاهش مشکلات اجتماعی می شود/ گام های استوار در مباحث فرهنگی برداشته شود

در یکصد و پنجمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت بیان شد:
آگاهی از حقوق شهروندی موجب کاهش مشکلات اجتماعی می شود/ گام های استوار در مباحث فرهنگی برداشته شود
آگاهی از حقوق شهروندی موجب کاهش مشکلات اجتماعی می شود/ گام های استوار در مباحث فرهنگی برداشته شود
در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت به لزوم افزایش آگاهی پیرامون حقوق شهروندی با هدف کاهش مشکلات اجتماعی و... تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت در یکصد و پنجمین جلسه این کمیسیون با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای ایران اسلامی و فرا رسیدن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: بار دیگر یاد و خاطره شهید گرانقدر سردار حاج قاسم سلیمانی را گرامی می داریم و ملت ایران اسلامی با حضور بی نظیر خود در مراسم تشییع پیکر پاک این اسطوره  مقاومت ثابت کردند که با قدرت در مسیر ولایت و حفظ ارزش های انقلاب اسلامی گام برمی دارند.
فاطمه شیرزاد به حضور  معاون فرهنگی دادگستری گیلان در این جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت اشاره کرد و گفت: معتقدم هر اندازه که بتوانیم در راستای آگاهی رسانی پیرامون حقوق شهروندی  تلاش کنیم شرایط زندگی مطلوب اجتماعی برای شهروندان مهیاتر و این امر کاهش مراجعات به محاکم قضایی را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه به زودی تفاهم نامه ای ما بین شهرداری رشت و دادگستری گیلان منعقد می شود افزود: به زودی تفاهم نامه ای ما بین شهرداری رشت و دادگستری گیلان با محوریت حقوق شهروندی به امضا می رسد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت با اشاره به اقدامات شهرداری رشت در حوزه مباحث حقوق شهروندی بیان کرد: سازمان فرهنگی ورزشی و واحد روابط عمومی شهرداری رشت برنامه هایی از این بابت در دستور کار دارد و هر اندازه اطلاع رسانی ها در قالبی ساده تر ارائه شود برای شهروندان قابل پذیرش تر است.

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مباحث فرهنگی باید خروجی داشته باشد اظهار کرد: مشکلات معیشتی از جمله دلایل عمده طلاق است.

محمد حسن علیپور با بیان اینکه فقر موجب بروز ناهنجاری اجتماعی می شود افزود: در انتخابات پیش رو باید افرادی انتخاب شوند که دلسوز باشند و برای رفع مشکلات فرهنگی نیازمند تلاش تمامی متولیان امر فرهنگ هستیم.

عضو دیگر کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه اقدامات جسته و گریخته پیرامون حقوق شهروندی انجام شده است اظهار کرد: در این حوزه باید اقدامی ماندگار بر اساس اهدافی مشخص انجام شود.

محمد حسن عاقل منش با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت هنر در مباحث حقوق شهروندی استفاده کنیم افزود: در حوزه حقوق شهروندی موضوعات متنوع و متفاوت است و معتقدم این مباحث باید در  کارگروه های تخصصی بررسی شود و
پیشنهاد می کنم مباحث مورد نظر به طور فصلی در جلسات مطرح و تا حصول نتیجه نهایی بررسی شود.

معاون فرهنگی دادگستری استان گیلان  نیز در این جلسه با تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر اظهار کرد: امیدوارم در سایه عنایات الهی همواره در  مسیر  حق و عدالت گام برداریم.

حجت الاسلام والمسلمین حسن رضا زاده با تاکید به اینکه کار فرهنگی ساختاری و زیر بنایی است افزود: کار فرهنگی سریعا به نتیجه نمی رسد و مستلزم برنامه است.

وی با بیان اینکه تا زمانی که فکر و ذهن انسان ها آماده سازی نشود کار فرهنگی تاثیرگذار نیست تصریح کرد: تعلیم و  پرورش در خانواده ها بسیار حائز اهمیت  است و امیدوارم با بهره مندی از ظرفیت های متقابل شهرداری و دادگستری بتوانیم کاری تاثیرگذار در حوزه فرهنگ ارائه کنیم.

معاون فرهنگی دادگستری گیلان با اشاره به اینکه اگر امروز در کارهای فرهنگی کوتاهی شود در آینده خومان را سرزنش می کنیم افزود:  باید گام هایمان را در این حوزه استوار کنیم .

رضا زاده به شهادت  سردار بزرگ مقاومت حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: سردار شهید سلیمانی به واسطه اقدامات ماندگاری که انجام داد در یادها ماندگار شد و انسان هایی ماندگار هستند که به مردم توجه داشته باشند.

وی با قدردانی از پیگیری های فاطمه شیرزاد رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت پیرامون برگزاری این جلسه بیان کرد: در حال حاضر شرایطی فراهم شده است که بتوانیم با بهره مندی از ظرفیت های متقابل شهرداری رشت و دادگستری گیلان در راستای پیشبرد برنامه های فرهنگی اقدام کنیم.

رضازاده با تاکید به انجام کارهای فرهنگی زودبازده افزود: باید با مشخص کردن اولویت ها بتوانیم اقدامات فرهنگی تاثیرگذاری در کوتاه مدت انجام دهیم.
مدیر روابط عمومی شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به ارتقای حقوق شهروندی اظهار کرد: این موضوع در قالب تبلیغات محیطی در شهرداری رشت دستور کار قرار دارد.

علیرضا قانع با بیان اینکه  مباحث فرهنگی به صورت تخصصی واسپاری شود افزود: در بحث تولید محتوا باید واحدهای تخصصی به عنوان مسوول و مابقی دلسوزان در این باره همراهی کنند.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت نیز در این جلسه
با اشاره به اینکه موضوع فرهنگ شوخی بردار نیست اظهار کرد:  باید از موازی کاری پیرامون مباحث فرهنگی پرهیز شود.

محمدرضا علیزاده با بیان اینکه در وقوع طلاق  عوامل متعددی نقش دارند افزود: از جمله این عوامل  می توان به اعتیاد، مباحث اجتماعی و غیره اشاره کرد .

وی به مقوله آپارتمان نشینی اشاره کرد و گفت: در گذشته ارتباطات تنگاتنگی ما  بین همسایه ها وجود داشت اما امروز همسایه ها در یک آپارتمان  از شرایط یکدیگر کاملا بی اطلاع هستند‌.

علیزاده با اشاره به نقش تاثیرگذار صدا و سیما در ارتقای حقوق شهروندی بیان کرد:  یکی از اقدامات خوب شهرداری رشت در این باره اجرای طرح شهردار مدرسه است و امیدواریم از این طریق  مباحث حقوق شهروندی به خوبی به نسل آینده منتقل شود و نقش صدا و سیما نیز در این باره بسیار حائز اهمیت است.

بابک بهاری معاون سیما و منظر سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت نیز در این جلسه  با اشاره به اینکه رشت همواره شهر اولین ها است اظهار کرد: نباید مباحث حقوق شهروندی را فقط به سمت شهرداری ها هدایت کرد و این اقدام موجب تک بعدی شدن آن می شود.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات