تلاش دفاتر نمایندگی شهرستان ها برای پیاده سازی کامل سامانه خدمات مهندسی

تلاش دفاتر نمایندگی شهرستان ها برای پیاده سازی کامل سامانه خدمات مهندسی

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان با بیان ظرفیت های نهفته ای که در خدمات مهندسی برای رشد صنعت ساختمان وجود دارد، از مدیران دفاتر نمایندگی در شهرستان ها خواست با همت و تلاش در این زمینه، سامانه خدمات مهندسی را تا پایان سال جاری به طور کامل در شهرستان ها پیاده‌سازی نمایند و فرآیندها را سامان بخشند.
به گزارش روابط عمومی سازمان، مهدی سالاری در جلسه ماهیانه هماهنگی دفاتر نمایندگی شهرستان ها ، به عملکرد برخی شهرستان ها در قالب و چارچوب مرکز استان اشاره کرد و افزود: لازم است دیگر شهرستان ها نیز این موارد را الگوی عمل خود قرار داده و با دریافت آموزش های لازم و رفع نقاط ضعف خود، این سامانه را به مرحله اجرای کامل برسانند.
سالاری همچنین از مدیران دفاتر خواست تا با پشتوانه قانونی که برای سازمان نظام مهندسی در خصوص ساخت و سازهای خارج از محدوده شهری وجود دارد، با شهرداران و بخشداران شهرستان خود تعامل نموده و پیگیر این نوع ساخت و سازها باشند.
وی همچنین از برگزاری مجمع عمومی در ۳۰ ام بهمن ماه برای تصویب بودجه پیشنهادی سازمان خبر داد و از مدیران دفاتر خواست به اعضای خود اطلاع رسانی نمایند تا با مطالعه بودجه پیشنهادی که در کارتابل شخصی اعضاء قرار گرفته است با آمادگی کامل در مجمع عمومی حضور یابند.
سالاری با بیان اینکه در ارزیابی ۹ ماهه امسال، بالغ بر ۷۰ درصد از درآمدهای پیش بینی شده در بودجه محقق شده است تصریح کرد: بودجه پیش بینی شده برای سال آینده نیز ۳۱ درصد نسبت به سال ۹۸ رشد داشته و با توجه به ظرفیت هایی که در ارائه خدمات مهندسی وجود دارد، به راحتی می توان بودجه درآمدی سال آینده را نیز محقق نمود.
رئیس سازمان همچنین از رأی گیری درخصوص انتخاب بازرسین سازمان در مجمع عمومی خبر داد و گفت: هیأت مدیره از میان افرادی که اعلام آمادگی نموده بودند، ۸ نفر را به مجمع پیشنهاد داد که ۳ نفر به عنوان عضو اصلی و یک نفر عضو علی البدل از طریق رأی مخفی انتخاب و برای مدت دو سال، بازرسین سازمان خواهند بود.
سالاری با اشاره به در پیش بودن هفته مهندس، از برنامه سازمان برای تجلیل از دکتر شاهی به عنوان مهندس پیشکسوت خبر داد و از مدیران دفاتر نمایندگی شهرستان ها نیز خواست برای برگزاری مراسم هفته مهندس برنامه ریزی کنند.
احمدعلی فلاح، نایب رئیس اول سازمان نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از بازدید دفاتر نمایندگی در شهرستان ها ، نسبت به سامان یافتن این دفاتر ابراز خرسندی کرد و افزود: با ایجاد وحدت رویه در فرآیندهای اداری و مالی، هماهنگی و وحدت رویه خوبی در شهرستان ها ایجاد شده که ضمن حفظ و ادامه آن، به دنبال تعیین چشم اندازی در سال ۱۴۰۰ برای دفاتر نمایندگی شهرستان ها هستیم.
وی گفت: در همین راستا از مدیران این دفاتر خواهشمندیم تا ضمن همکاری، پیشنهادهای خود را درزمینه تهیه این چشم انداز ارائه داده تا بتوانیم در پایان دوره هیأت مدیره دوره هشتم، شاهد تغییرات خوبی در جایگاه و وضعیت دفاتر باشیم.
فلاح همچنین از کمبود دفاتر طراحی در برخی شهرستان ها گفت و افزود: این کمبود موجب ضعف ارائه خدمات مهندسی به مردم شده است که نیازمند اصلاح آن هستیم.
زهرا مشکوة، مدیر هماهنگی دفاتر نمایندگی شهرستان ها نیز ضمن دعوت از مدیران و اعضای شهرستان ها برای حضور در مجمع عمومی، از آنان خواست تا درمورد موضوعات مختلف از جمله عملکرد خود در خصوص ثبت پرونده ها در سامانه خدمات مهندسی، برنامه های خود در هفته مهندس، تعرفه های ابلاغ شده به شهرستان ها گزارشی ارائه دهند.
شایان ذکر است که در طی جلسه مذکور، مدیران دفاتر نمایندگی شهرستان ها دغدغه ها و مشکلات خود را بیان نموده که در خصوص آنان بحث و تبادل نظر گردید.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد یک انجمن در شهر یزد می باشد

      نظرات