حفظ سلامت کارگران فضای سبز و پاکبانان خدمات شهری از مهم ترین اولویت  ...

حفظ سلامت کارگران فضای سبز و پاکبانان خدمات شهری از مهم ترین اولویت ...

حفظ سلامت کارگران فضای سبز و پاکبانان خدمات شهری از مهم ترین اولویت ها است

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد از بسیج تمامی امکانات حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد در زمینه مقابله و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در سطح شهر خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، مهدی یعقوبی در این خصوص گفت: بنا بر پیش بینی های صورت گرفته، در روزهای ابتدایی آغاز مقابله با شیوع ویروس کرونا، به جهت یکسان سازی اجرای امور در کلیه نقاط شهر، دستورالعمل کلی نحوه گندزدایی الزامات ایمنی و اجرایی و نقاط حساس برای تمامی سطح مناطق ۱۳ گانه شهرداری مشهد تدوین و ابلاغ شد.
️وی افزود: در همین راستا آموزش های لازم به روسای اجرایی مناطق (خدمات شهری و فضای سبز) و مدیران پارک ها در جهت رعایت دستورالعمل ها داده شده است.
️یعقوبی تاکید کرد: با توجه به اینکه سلامت کارگران که در خط مبارزه با این ویروس هستند از اهمیت زیادی برخوردار است و شهرداری نیز بر این موضوع تاکید دارد، بیش از ۲۸۷۰۰ عدد ماسک و حدود ۹۷۰۰ عدد دستکش مناسب جهت اجرای عملیات در میان کارگران خدمات شهری و فضای سبز توزیع گردید که استفاده از این ماسک ها برای همه کارگران الزامی است، همچنین به صورت روزانه عملیات تب سنجی برای کارگران مذکور انجام می شود‌.
وی افزود: همچنین ۲۰۰ عدد هندراب، ۱۱۲۰۰ عدد محلول ضدعفونی کننده شخصی و ۳۰ هزار عدد پد الکلی، در میان کارگران خدمات شهری و فضای سبز توزیع گردیده است.
️یعقوبی اعلام کرد: برای حفظ سلامت شهروندان عزیزمان، مکان های پر تردد و نقاط‌ حساس بیمارستانی، مراکز پزشکی و معابر حساس شهری در مرحله اول شناسایی گردید و عملیات گندزدایی و مه پاشی در حدود ۱۸۰ کیلومتر توسط تانکرهای مخصوص به جهت گندزدایی در هر شب طی ۹ شب گذشته در حال انجام است و تا زمان رسیدن به وضعیت سفید ادامه خواهد داشت.
* تعطیلی خطوط پردازش زباله
️وی افزود: کارگران جمع آوری پسماند پزشکی و ناظران دفن به وسایل حفاظت فردی ویژه تجهیز شده اند ، همچنین سالن های ورزشی بزرگ شهر مشهد به همت پاکبانان خدمات شهری ضدعفونی شده و در بخش مساجد ضدعفونی به صورت مستمر در حال انجام است و گندزدایی محدوده ۱۰۰ مرکز خرید توسط نیروهای مخصوص از جمله اقدامات برای مقابله با شیوع ویروس کرونا می باشد.
وی تاکید کرد: به جهت حفظ سلامت کارگران شاغل در خطوط پردازش زباله در سایت های میامی و کمپوست، فعالیت این خطوط نیز تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.
️وی همچنین به راه اندازی ۱۵ اکیپ سیار جهت ضد عفونی کردن ۱۴۰۰ چشمه سرویس بهداشتی عمومی سطح مناطق شهر، ۵۶۰۰ مخزن ۱۱۰۰ لیتری جمع آوری زباله، ۳۰۰ پل هوایی شامل راه پله ها و عرشه پل ها ، ۷۴ آسانسور پل هوایی و ۱۲۰۰ ایستگاه اتوبوس به صورت روزانه در نقاط شاخص شهر اشاره کرد.
️وی با اشاره به اینکه ۲۲۰ نفر نیروی کارگری برای انجام اقدامات پیشگیرانه در سطح مناطق و در ۶۳۰ بوستان و ۲۲۰۰ چشمه سرویس بهداشتی پارک ها و فضای سبز بکارگیری شده است، گفت: در همین راستا و برای حفظ سلامت بازدید کنندگان از بوستان ها، استفاده از آبخوری ها و آبسردکن های موجود در سطح بوستان ها ممنوع اعلام شد.
️یعقوبی اعلام کرد: بنا بر پیش بینی های صورت گرفته، ۸ عدد دوش سیار کانکسی بنا بر درخواست دانشگاه علوم پزشکی به بیمارستان شریعتی تحویل و نصب گردید.
* تعطیلی شهربازی و پارک های موضوعی
️وی افزود: همچنین کلیه مجموعه های انتفاعی و بهره برداری کاربری‌های لوازم بازی کودکان و شهربازی و پارک‌های موضوعی گلها، دانش و ریحانه تا اطلاع ثانوی تعطیل می باشند.
معاون شهردار مشهد درخصوص اقدامات انجام شده در سازمان آرامستان ها گفت: به جهت حفظ سلامت مراجعین و همراهان متوفیان، سالن های انتظار معراج به صورت مکرر ضدعفونی می شود، همچنین سه دستگاه خودروی حمل متوفیات مشکوک و آلوده به ویروس کرونا در نظر گرفته شده که به صورت شبانه روزی آماده باش هستند.
️وی افزود: همچنین سردخانه مجزا جهت متوفیات مشکوک به ویروس کرونا در نظر گرفته شده و در خصوص تجهیز، تکفین و تدفین متوفی بر اساس پروتکل های ابلاغی و تهیه کلیه لوازم  محافظتی برای پرسنل غسال، حفار و سردخانه اقدام می شود.
یعقوبی در ادامه گفت: تمامی آبخوری های سطح ارامستان ها تعطیل بوده و استفاده از زمین های بازی کودکان ممنوع اعلام شده است، همچنین روزانه ایستگاه های اتوبوس و سرویس‌های بهداشتی سطح آرامستان ضدعفونی می گردد.
️معاون خدمات شهری شهرداری مشهد در خصوص اقدامات انجام شده در بازارهای شهرداری "شهرما" گفت: تمام سبد های فروشگاهی و سطوح فروش به صورت مستمر حداقل سه نوبت در روز ضدعفونی می شود، همچنین دستگیره یخچال ها ، فریزرها ، ترازوها، پوزها و دستگاه های ATM داخل فروشگاه ها و بازارها نیز ضدعفونی می شوند.
️وی با اشاره به اینکه تمامی پرسنل بازارها و فروشگاه ها از دستکش و ماسک استفاده می کنند، گفت: در ورودی فروشگاه های دارای مراجعه بالا ، هندراب (محلول ضدعفونی دست) نصب شده است.
️وی افزود: برای رفاه حال شهروندان نیز خرید تلفنی ۵۱۵۹ جهت کاهش مراجعه مشتریان با فروشگاه ها با امکان پیک رایگان در نظر گرفته شده است.
* ضد عفونی مکرر پل های عابر پیاده
یعقوبی در خصوص تمهیدات در نظر گرفته شده برای پل های عابر پیاده گفت: برای حفظ سلامت شهروندان کلیه کلید های آسانسور های پلهای عابر پیاده ۳ نوبت در روز ضدعفونی می شود، همچنین کابین آسانسور ها به صورت مستمر نظافت می شود.
️وی افزود: هندریل های پله برقی های و پل ها به صورت مستمر ضدعفونی شده و اطلاعیه های اقدامات پیشگیرانه از انتقال ویروس در آسانسورها نصب شده است.
یعقوبی تصریح کرد: بازار خودرو، کلیه ی روز بازار ها و شب بازار ها و جمعه بازار شوشتری و گلفروشی‌های سیار چهارراه ها تعطیل شده است و با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته به صورت روزانه تعدادی ماسک با قیمت مصوب در ۳ نقطه شهر عرضه می شود
معاون شهردار مشهد ادامه داد: علاوه بر اقدامات صورت گرفته ۳ دستگاه خودروی آتش نشانی نیز به نازل مه پاش مجهز شده اند و عملیات ضدعفونی مساجد توسط نیروهای آتش نشانی به طور مستمر در حال انجام است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات