تهران به قزوین با مترو

تهران به قزوین با مترو

www.BanaNews.irاستاندار قزوین گفت: فاز یک مطالعه احداث مترو هشتگرد به قزوین به پایان رسیده و فاز دوم آن توسط سازمان مسکن و شهرسازی دنبال می‌شود که باید تشریفات ماده ۳۲ طی شود که در صورت استفاده از بخش خصوصی این شرایط تسهیل می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) احمد عجم گفت: برای ساخت مترو بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری لازم است که اخیرا با یک هیات سرمایه‌گذار چینی مذاکراتی شده تا این کار تسهیل شود.

وی یادآورشد: ساخت مترو بیش از چهار سال طول خواهد کشید که امسال برای اجرا شدن فاز دوم مطالعه طرح پیگیری لازم را انجام خواهیم داد.

استاندار قزوین در ادامه یادآور شد: با پیگیری‌های انجام شده مشخص شد طرح احداث کارخانه بزرگ آلومینیوم پویا به مدت چهار سال متوقف شده که هیچ توجیه منطقی نداشت لذا مقرر شد در حداکثر یک ماه وضعیت این پروژه مشخص شود.

وی افزود: راه‌اندازی هر واحد بزرگ تولیدی مشکلات و پیچیدگی‌های خود را دارد، اما

به نظر می‌رسد این طرح با برخی تنگ‌نظری‌ها با موانع غیراصولی مواجه شده که لازم است با تعیین تکلیف نهایی کاری کنیم تا این طرح که می‌تواند اشتغال هزاران نفر را فراهم کند اجرایی شود.

عجم تصریح کرد: برای آمدن صنایع جدید به استان چهار شرط عمده داریم که ایجاد بیشترین اشتغال، مصرف کم آب، کمک به توسعه ملی، رعایت مسائل زیست محیطی و نقش صادراتی عمده‌ترین آنهاست.

وی ادامه داد: در حال حاضر شهرستان تاکستان به مرکز ثقل فولاد استان تبدیل شده که با تولید پنج میلیون تن محصولات فولادی در استان بیش از ۸۰ درصد آن در تاکستان تولید می‌شود.

استاندار قزوین درپایان در خصوص ضرورت احداث فرودگاه در قزوین هم بیان کرد: استان قزوین با داشتن شرایط ویژه کشاورزی، گردشگری، صنعتی و دانشگاهی برای ساخت فرودگاه مستعد است و امسال با پیگیری جدی این موضوع را در دستور کار قرار داده‌ایم.

عجم اظهارداشت: با برنامه‌ریزی مناسب برای ساخت شهرک هوا فضا اقدام لازم صورت گرفت و با تعیین چهار نقطه در کشور برای استقرار این شهرک‌ها شهر آبیک در استان برای این کار تعیین شد که در فاز اول با احداث این فرودگاه بیش از ۹۰ فروند هواپیما مستقر شده که کار آموزش برای افراد علاقه‌مند فراهم شده است.

احداث این فرودگاه توجیه اقتصادی دارد و می‌تواند جاذبه گردشگری در استان را بیشتر کرده و زمینه جذب سرمایه‌گذاری در استان را بیش از پیش فراهم کند.

 

 

    نظرات