ایران به یکی از صادرکنندگان سیمان تبدیل شده است

ایران به یکی از صادرکنندگان سیمان تبدیل شده است

رئیس‌جمهوری گفت: امروز کشور ما به یکی از صادرکنندگان اصلی سیمان تبدیل شده است.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمود احمدی‌نژاد دقایقی پیش در مراسم افتتاح دو پروژه عمرانی شامل سد مخزنی آغ‌چای و فاز دوم کارخانه سیمان ارومیه در استان آذربایجان غربی اظهار داشت: ایران در دهه ۶۰ به ویژه در سال‌های اول این دهه جزو کشورهای واردکننده سیمان حساب می‌شد و مردم برای تهیه سیمان مشکلات زیادی داشتند اما در شرایط حاضر به یکی از صادرکنندگان اصلی سیمان تبدیل شده است.

وی افزود: احمدی‌نژاد همچنین با اشاره به ظرفیت تولید سیمان در کشور گفت: با راه اندازی فاز دو کارخانه سیمان ارومیه، یک میلیون تن به ظرفیت تولید سیمان در کشور اضافه شد و هر قدر بتوانیم از سیمان تولید شده در داخل کشور برای مصارف داخلی استفاده کنیم و آن را در صنایع مختلف به کار بگیریم، به نفع خواهد بود و مازاد این محصول را می‌توانیم صادر کنیم.

به گفته این مسئول در کشور از آب به طور صحیح استفاده نمی‌کنیم که اگر شیوه آبیاری را به طور پیشرفته در کشور اصلاح کنیم می‌توانیم میزان آب مصرفی برای آبیاری را به یک دهم کاهش و به عبارتی بهره‌برداری از آب را به ۱۰ برابر افزایش دهیم.

احمدی‌نژاد اظهار داشت: وقتی آبیاری به صورت مدرن انجام شود علاوه بر اینکه آب کمتری برای آبیاری اراضی کشاورزی لازم خواهیم داشت، میزان تولید محصولات کشاورزی نیز افزایش خواهد یافت.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه از شهیدان محمدعلی رجایی و محمدجواد باهنر باید درس ایستادگی، مقاومت و عدالت بیاموزیم، گفت: پیام این شهیدان عالیقدر ایستادگی و مقاومت در مسیر حق بود.

احمدی‌نژاد افزود: شهید رجایی از وجود خود گذشت و ابدی و الگویی جاودانه شد تا ما از او درس ایستادگی و مقاومت در مسیر حق و اجرای عدالت بیاموزیم.

وی اظهار داشت: شهید رجایی می‌گفت که باید از بیت‌المال مراقبت کرد و باید آن را عادلانه بین مردم توزیع کرد و کسی حق ندارد به بیت‌المال دست‌اندازی کند.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: آن شهید بزرگوار بر خدمتگزاری و نوکری مردم تاکید داشت و برای ملت دل می‌سوزاند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: شهید رجایی هیچ موردی را برای خود نمی‌خواست و همه چیز را برای عزت و استقلال ملت و عزت اسلام ناب می‌خواست.

وی از زمانی که به نخست‌وزیری برگزیده شد تا زمانی که به شهادت رسید حرف‌ها و توهین‌های زیادی را شنید اما همواره بر ایستادگی و مقاومت در مسیر حق تاکید داشت و این پیام و درسی است که باید از شهید رجایی بیاموزیم.

به گفته‌ احمدی‌نژاد امروز اگر مردم بخواهند کسی را مورد احترام قرار دهند او را با شهید رجایی مقایسه می‌کنند، شهید رجایی درس مقاومت و ایستادگی را از امام راحل آموخت، امام (ره) فرمودند که اگر همه دنیای استکباری در مقابل من بایستد و من تنها بمانم یکه و تنها در برابر همه آنها خواهم ایستاد.

رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به موضوع عدالت، آن را درس دیگری دانست که باید از شهید رجایی آموخت.

احمدی‌نژاد، عدالت را پایه همه خوبی‌ها دانست و گفت: اگر عدالت نباشد هیچ خوبی در کشور جاری نخواهد شد.

رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به ضرورت برقراری عدالت در جامعه گفت:‌ اگر ایستادگی بر عدالت و حقوق مردم، نفهمی است ما افتخار می‌کنیم که دانایی شما را هرگز آرزو نمی‌کنیم، دانایی که فقط به فکر چپاول جیب مردم است.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود در توصیف استان آذربایجان غربی و مردم این استان گفت: آذربایجان غربی دیار مردان و زنان مومن، شجاع و مفید برای جامعه اسلامی است و حافظه تاریخی ملت ایران از مردم این سرزمین جز پاکی، صداقت، ایثار، خدمت و مرزبانی شجاعانه از عزت و عظمت ایران سراغ ندارد.

وی اظهار داشت: از افتخارات بی‌بدیل و غیرقابل معاوضه در زندگی بنده این است که دوره‌ای از عمر خود را در خدمت مردم آذربایجان غربی و شهرستان خوی گذرانده‌ام.

احمدی‌نژاد در ادامه با اشاره به دو پروژه سد مخزنی آغ‌چای و فاز دو کارخانه سیمان ارومیه گفت: من سدهای زیادی را دیده ام اما به جرات می‌توانم بگویم که این سد زیباترین سدی است که تا کنون مشاهده کرده‌ام، این سد از معدود سدهای بلندی است که خاکی بوده و به صورت قوسی ساخته شده است.

احمدی‌نژاد با اشاره به حجم بیش از ۲۰۰ میلیون مترمکعبی سد آغ‌چای و توضیح مختصری از مشخصات فنی این سد، بهره‌برداری از آن را به مردم منطقه و همچنین به طراحان، مهندسان، مجریان و سازندگان آن تبریک گفت.

در مراسم افتتاح دو طرح عمرانی ملی شامل سد مخزنی آغچای و فاز دوم کارخانه سیمان ارومیه، مجید نامجو وزیر نیرو و مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت توضیحاتی را پیش از سخنرانی رئیس‌جمهور در زمینه پروژه‌های یاد شده مطرح کردند.

این دو پروژه امروز دوشنبه و همزمان با هفته دولت با حضور رئیس‌جمهور در استان آذربایجان غربی افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

 

 

    نظرات