عملیات احداث فاز سوم کانال بتنی اسلامشهر به طول ۶۰۰ متر شروع شد

عملیات احداث فاز سوم کانال بتنی اسلامشهر به طول ۶۰۰ متر شروع شد

به گزارش شهریار، عملیات احداث سومین فاز کانال بتنی اسلامشهر به طول ۶۰۰ متر در سال ۹۹ توسط شهرداری منطقه در خیابان عدل ناحیه اسلامشهر آغاز شد.

داوود طالب نژاد شهردار منطقه۳ با اعلام خبر فوق گفت: کانال بتنی اسلامشهر با ابعاد مفید ۲*۲ متر، برای هدایت آبهای مسیل ضلع جنوبی اتوبان شهید کسائی از آخر خیابان طالقانی و آبهای سطحی خیابان های عدل، نبوت و توحید ناحیه اسلامشهر به کانال سرپوشیده هدایت آبهای سطحی «ایلی‌سو» احداث می شود.

طالب نژاد، دوفاز اجرایی این کانال را به طول ۴۳۰ متر مربوط به سال های ۹۵و۹۸ دانسته و گفت: در سال ۹۵، ۴۰۰  متر از طول این کانال از اول اسلامشهر تا میدان شهید ناصر مقدم و ۳۰ متر آن نیز در اول خیابان نبوت در سال ۹۸ باکس گذاری شده بود.

وی طول کل مسیر کانال اسلامشهر را ۱ هزار و ۳۵۰  متر اعلام کرد و ادامه داد : ۶۰۰ متر دیگر هم امسال با بودجه ۳۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با نظارت شهرداری منطقه ۳، توسعه شرکت خانه سازی پیش ساخته آذربایجان احداث خواهد شد.

شهردار منطقه، وجود لوله آب شرب به قطر ۶۰۰ میلی متر در قسمتی از طول پروژه و همچنین کابل فشار قوی برق ۱۰۰ کیلو واتی در قسمت دیگری را از مشکلات اجرای پروژه برشمرد و یادآور شد که طی مکاتباتی با ادارات مربوطه خواهان همکاری و تسریع در جابجایی تاسیسات شده‌ایم که تابحال اقدامی عملی نشده است.

وی گفت : پی‌کنی یرای اجرای فاز سوم در حال حاضر از اول خیابان عدل شروع شده است که به خاطر وجود ترافیک زیاد وسایل نقلیه و شلوغی مسیر، به صورت قطعه قطعه در طول های ۳۰ متری بعد از پی‌کنی و آماده سازی و با بکس های بتنی مسلح ترافیکی مربع شکل در ابعاد مفید ۲*۲ متر، در طی ۹ ماه اجرا خواهد شد.

طالب نژاد ازعلل جدیت شهرداری در اجرای کانال اسلامشهر، به جلوگیری از وقوع سیلاب و آسیب های احتمالی از مسیل ضلع جنوبی اتوبان شهید کسایی از آخر خیابان طالقانی به این ناحیه از شهر و همچنین جلوگیری از انتشار آلودگی و بیماری ها و برای ارتقاء سطح بهداشت محیطی در مناطق مسکونی خیابان های  عدل، نبوت و توحید اشاره کرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات