۳ پروژه صنعت آب سیستان و بلوچستان با اعتبار ۳56 میلیارد تومان...

۳ پروژه صنعت آب سیستان و بلوچستان با اعتبار ۳56 میلیارد تومان...

سه پروژه صنعت آب استان سیستان و بلوچستان به ارزش ۳56 میلیارد تومان امروز پنجشنبه در چهارمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران با حضور رئیس جمهور و وزیر نیرو و گزارش مهندس محمد حاج رسولی ها مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران از محل پروژه از طریق ویدئوکنفرانس به بهره‌برداری رسید.

این پروژه‌ها شامل سازه کنترلی بین چاه نیمه ۱ و ۳، طرح ساماندهی و لایروبی رودخانه سیستان و خروجی مستقل چاه نیمه شماره ۴ است که سرمایه‌گذاری آنها از محل صندوق توسعه ملی صورت گرفته است. اجرای این پروژه‌ها به ترتیب ۱۰۶ ، ۱۴۵ و ۱۰۵ میلیارد تومان هزینه داشته‌ است.

طرح مهم سازه کنترلی بین چاه نیمه یک و سه در کنار طرح ساماندهی و لایروبی رودخانه‌ سیستان در شهرستان زابل بعد از سیلاب‌های وسیع سال گذشته به اجرا درآمد و اجرای این طرح سبب شد سیلاب‌های این منطقه در سال جاری به خوبی مدیریت شده و این سیلاب‌ها به سمت هامون هیرمند هدایت شوند.

پروژه دیگر، طرح خروجی مستقل چاه نیمه شماره ۴ هم از سال ۸۹ عملیات احداث آن آغاز شده که اجرای این طرح برای تامین آب مورد نیاز کشاورزی در شهرستان‌های زابل، هامون و نیمروز سودمند است.

بنا بر این گزارش، دو پروژه سازه کنترلی بین چاه‌نیمه یک و سه و خروجی مستقل چاه نیمه چهارم، در شهرستان زهک با هدف تامین بهینه آب آشامیدنی شهرها و روستاها، رفع مشکلات آبرسانی در برخی مناطق و البته جداسازی آب آشامیدنی و کشاورزی نیز به بهره‌برداری رسید.
این گزارش حاکی است، در مجموع بهبود وضعیت آب آشامیدنی شهری و روستایی، جداسازی آب آشامیدنی و کشاورزی،‌ مدیریت تبخیر در چاه‌نیمه‌ها، کنترل سیلاب‌های رودخانه سیستان و اشتغال ۶۵۰ نفر به صورت مستقیم از مهم‌ترین اهداف وزارت نیرو برای اجرای این پروژه‌هاست.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات