تاکید مدیریت شهری بر ایمن سازی اماکن تجمعی پرخطر است

تاکید مدیریت شهری بر ایمن سازی اماکن تجمعی پرخطر است

تاکید مدیریت شهری بر ایمن سازی اماکن تجمعی پرخطر است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، مهدی یعقوبی درهجدهمین شورای اداری شهرداران که با حضور معاون دادستان مرکز استان و رئیس کارگروه ایمنی اماکن پرخطر برگزار شد، اظهار کرد: ایمنی اماکن تجمعی با توجه به این که شهر مشهد سالانه پذیرای تعداد زیادی زائر داخلی و خارجی است از اهمیت ویژه ای برخوردار است و مدیریت شهری با تاکیدات شهردار مشهد با جدیت موضوع را پیگیری می کند.
وی افزود: در مشهد یکسری ساختمان ها و بازارهای قدیمی وجود دارد که شرایط ایمنی استانداردی ندارند و درکنار این اماکن ساختمان های جدید بدون پایانکاری هستند که بدون رعایت ظوابط ایمنی به بهره برداری رسیده اند.
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد بیان کرد: ایمن سازی اماکن پرخطر نیازمند یک همبستگی و همکاری بین بخشی و حمایت دستگاه قضائی است که خوشبختانه در این مسیر کارگروه ایمن سازی اماکن پرخطربا نظارت مستقیم دستگاه قضایی تشکیل شده است.
یعقوبی خاطرنشان کرد: نقش نظام مهندسی ساختمان در جلوگیری از ساخت اماکن پرخطر بسیار با اهمیت است، زیرا در هنگام ساخت تغییراتی در ساختمان ها انجام می شود که در پروانه اصلا وجود نداشته است، لذا نظام مهندسی باید به مهندسان ناظر نسبت به رعایت نکات ایمنی در ساختمانها تاکید زیادی داشته باشد.
وی اضافه کرد: بر این مضوع تاکید داریم تا طی دو ماه آینده چک لیست اماکن پرخطر و نا ایمن تکمیل و با مشاوره با سازمان آتش نشانی نواقص از سوی مالکان برطرف شود.
مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات