ساکنان بافت‌های ناکارآمد شهری تسهیلات ساخت مسکن دریافت می‌کنند

ساکنان بافت‌های ناکارآمد شهری تسهیلات ساخت مسکن دریافت می‌کنند

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری ساری، محمدحسین قبادی معاون شهرسازی و امور مناطق شهرداری ساری اعلام کرد: ساکنان بافت‌های ناکارآمد شهری و مناطق الحاقی با داشتن پروانه ساختمانی می‌توانند با همکاری اداره کل راه و شهرسازی مازندران از تسهیلات مسکن بهره‌مند شوند.

وی با یادآوری اینکه 10 منطقه از سال 95 به محدوده شهر ساری الحاق شده‌اند، مشمول این طرح می‌شوند، افزود: مالکان بافت‌های ناکارآمد (تاریخی، فرسوده، سکونت‌گاه‌های غیررسمی و روستاهای الحاقی به شهر) به شرط داشتن پروانه ساختمانی علاوه بر تسهیلات بانکی می‌توانند از بسته تشویقی 75 درصدی در صدور پروانه ساختمان نیز استفاده کنند.

معاون شهرسازی و امور مناطق شهرداری ساری گفت: شهر ساری در مرکز مازندران از 134 هکتار بافت تاریخی، 249 هکتار سکونت‌گاه‌های غیررسمی برخوردار است.

وی مساحت مناطق الحاقی به شهر ساری را 656 هکتار اعلام کرد و افزود: از 3 هزار و 517 هکتار مساحت کل شهر ساری 641 هکتار بافت فرسوده است.

قبادی ادامه داد: حدود نیمی از وسعت این شهر با جمعیت بیش از 400 هزار نفر در سکونتگاه‌های غیررسمی و ناکارآمد قرار دارند.

وی تصریح کرد: تأمین رضایتمندی شهروندان به ویژه ساکنان بافت‌های ناکارآمد، افزایش کمی و کیفی خدمات‌رسانی به مردم و بسترسازی رشد، توسعه و مشارکت فعال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در نوسازی بافت‌های ناکارآمد تا کارآمد از اهداف مهم این معاونت است.

معاون شهرسازی و امور مناطق شهرداری ساری بابیان اینکه وقوع زلزله در مناطق حادثه‌خیز و محلات بافت‌های فرسوده شهری می‌تواند خسارت جبران‌ناپذیری را به بدنه شهر وارد کند، افزود: ضرورت کاهش آسیب‌پذیری شهر در برابر زلزله، یکی از اهداف اصلی برنامه‌ریزی کالبدی و برنامه‌ریزی شهری محسوب می‌شود.

قبادی تراکم جمعیتی در این محدوده‌های شهری را یکی دیگر از فاکتورهای مؤثر در آسیب‌پذیری عنوان کرد و ادامه داد: هر چه تراکم جمعیتی بیشتر باشد در هنگام زلزله امکان امدادرسانی محدود می‌شود، تراکم جمعیت باعث کندی آمد و شد و ترافیک می‌شود.

به گفته وی، نوسازی این‌گونه بافت‌ها به دلیل اینکه هم هویت شهری محسوب می‌شوند و هم وضعیت نابسامان امروزی آن‌ها محلی برای آسیب‌های اجتماعی است، به عنوان یک ضرورت شناخته می‌شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات