تنها با عشق به نجات انسان‌ها می‌‌توان سختی‌های آتش نشانی را تحمل کرد

تنها با عشق به نجات انسان‌ها می‌‌توان سختی‌های آتش نشانی را تحمل کرد

علی آرمین مدیرعامل اسبق سازمان آتش نشانی در حدود سال های 79 تا 83 که اکنون سال های بازنشستگی خود را سپری می کند در گفتگو با برنامه #صبح_سیلک با بیان آغاز به کار خود از سال 62 و حضور در 7 هزار عملیات امداد و نجات اذعان داشت: برای آتش نشان شدن، باید به نجات و یاری دیگران علاقه مند بود تا در این کار یقینا موفق شد.

وی به انتقاد از ضعف آموزشی خانواده‌ها و صاحبان صنایع هنگام بروز حوادث پرداخت و تبیین کرد: تنها عدم آموزش خانواده‌ها یا صاحبان صنایع است که خستگی را روی دوش آتش نشانان می‌گذارد، مثلا برخی صاحبان صنایع در برابر هزینه زیاد برای خرید دستگاه کمتر حاضر به سرمایه گذاری فکری در ایمنی می‌شوند.

به گفته وی،  شغل آتش‌نشانی فقط قدرت بازو نیست، بلکه اول علاقه شدید به یاری دیگران هست و سپس فکر و بدن سالم که عشق به کار در صدر این ویژگی‌هاست.

این مربی فنی و حرفه ای اشتیاق لحظه‌ای بیشتر جوانان به انتخاب شغل آتش نشانی را متذکر شد و گفت: صدای آژیر خطر هنگام اعزام به ماموریت خودروهای آتش نشانی برای خیلی از جوانان علاقه مندی به این شغل را فراهم می کند، حال آنکه این نوع هیجانات با دل به آتش زدن جایگاهش فرق دارد.

آرمین حفظ خونسردی و استفاده از هرگونه وسایل موجود در اطراف را برای امدادرسانی هنگام حوادث یادآور شد و افزود: در هر فصل تابستان، حدود 10 الی 15 نفر در آبگیرهای اطراف کاشان در حضور شاهدان عینی غرق می شوند و خیلی از افراد غافلند که به راحتی    می توان با گره زدن چادر بانوان یا کمربند آقایان آنان را نجات داد.


لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات