همایش نقش زن در دفاع مقدس برگزار شد

همایش نقش زن در دفاع مقدس برگزار شد

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری ساری، همایش نقش زن در دفاع مقدس از سری برنامه‌های مرکز امور بانوان و خانواده شهرداری سازی ویژه گرامیداشت هفته دفاع مقدس، با حضور فرخنده عدالت پناه همسر شهید آتش‌نشان رضا عبدالوند و همچنین قدردانی از خانواده شهیده مدافع سلامت، پرستار شهید مولودالسادات جعفری در مسجد امام رضا (ع) بوستان ولایت برگزار شد.

راحله حاجیان مسئول امور بانوان و خانواده شهرداری ساری در این همایش با اشاره به رشادتها و ایثارگری های شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع ، جانفشانی های آتش نشانان و پرستاران به عنوان مدافعان سلامت، گفت: امیدواریم بتوانیم با برگزاری اینگونه همایش ها و برنامه ها ضمن یاداوری دلاوری های این عزیزان، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل های اینده انتقال دهیم.

همسر شهید عبدالوند در این همایش به دلاورمردی های رزمندگان اشاره کرده و اظهار داشت: شاید شنیدن از جنگ آسان باشد اما وقتی در آن زمان و مکان قرار بگیریم نمی‌دانیم چه باید کرد.

فرخنده عدالت‌پناه افزود: هر چه برادران می‌گفتند شهر را رها کنید و بروید قبول نمی‌کردیم، می‌گفتیم فرق بین ما و شما چیست، وقتی شما از میهن دفاع می‌کنید ما هم به سهم خود باید از کشور دفاع کنیم.

وی با اشاره به اینکه نمی‌دانم چه نوع نگاهی به جنگ دارید، تصریح کرد: امیدوارم هرگز جنگی رخ ندهد چون اگر جنگ رخ دهد خیلی‌ها طاقت دیدنش را ندارند.

همسر شهید عبدالوند بابیان اینکه شما هرروز جنگ بین اقتصاد و دولت‌ها را در دنیا می‌بینید، ادامه داد: ما یک‌باره از تونل زمان وارد جنگ شدیم، تجربه نداشتیم اما مجبور بودیم بسازیم و با عشق مقاومت می‌کردیم، در مقابل چشمانمان چه سرها دیدیم که از تن جدا شدند.

وی خاطرنشان کرد: اگر امروز ایستاده‌ایم وزندگی می‌کنیم دلیلش مردانی مانند رضا عبدالوندها هستند.

عدالت پناه بابیان اینکه زندگی هرروزمان صحنه نبرد با کجی‌ها و رفتارهای نادرست است گفت باید با جنگیدن با نفس، زندگی را تبدیل به ایثار کرد و اینکه خودمان را کنترل کنیم تا موفق شویم.

وی اظهار کرد: آرزوی یک روز راه رفتن کنار همسرم در خیابان داشتم، می‌گفت «راه نرویم ممکن است موقع راه رفتن عصایم به جایی بخورد و آسیبی وارد شود و با ما به‌تندی رفتار کنند».

وی افزود: اکنون بر سر مزارش می‌روم روی صندلی نمی‌نشینم، قرار ما‌ نبود او برود و من بمانم، همیشه می‌گفتم رضا بدون تو نمی‌مانم، شاید مانده‌ام راوی رضا شوم.

همسر جانباز شهید عبدالوند یادآور شد: جنگی که بین من و رضا پیش آمد جنگ عاطفه و از خود گذشتگی بود، جنگ را نباید از یاد برد اما باید بدانیم جنگ چیز خوبی نیست ولی گاهی مجبور می‌شویم از خودمان دفاع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: جنگ فقط خشونت نیست، احساس و عاطفه هم داشت، من در جنگ، عشق به رضا را دیدم.

همسر شهید آتش‌نشان با توجه به هجوم ویروس کرونا در کشور گفت: برای مبارزه با این جنگ خانمان‌سوز باید با عزم ملی وارد این کارزار شد ودراین میان بانوان نقش مهمی در تبیین آثار خسارت‌بار این بیماری در خانواده‌ها دارند وباید در این مسیر کوشا باشندتا این بیماری ریشه‌کن گردد و البته همه در این ارتباط مسئولیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات