جلسه کارگروه سازگاری با کم آبی استان تهران برگزار شد

کارگروه سازگاری با کم آبی استان تهران به میزبانی شرکت آب منطقه ای تهران با حضور نمایندگان شرکت آب و فاضلاب استان تهران، سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران، ،جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "احمدعلی قربانیان" معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای تهران در این نشست با تاکید بر ضرورت تهیه و تدوین گزارش سند چشم انداز سازگاری با کم آبی گفت: چشم اندازهای منابع آبی بایستی در جهت سازگاری با کم آبی تدوین گردد و خواستار این هستیم تا در قالب این گزارش، تفاهم مشترک حاصل گردد.

قربانیان ضمن جمع بندی مطالب ارائه شده همچنین بیان کرد: مشارکت همه دستگاه ها در خصوص تهیه و تدوین گزارش مذکور ضروری می باشد.

در ادامه " مصطفی دهقان" مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت در ابتدا خلاصه ای از اقدامات انجام شده در خصوص تهیه  سند سازگاری با کم آبی و ارائه آن به کمیته ملی را بیان و اظهار کرد: در سال گذشته شرکت آب منطقه ای تهران با همکاری دستگاه های مختلف سند سازگاری با کم آبی را در قالب گزارش جامعی در استانداری تهران به تصویب رسانده و اظهار نظر های کمیته مذکور پیرامون گزارش به شرکت آب منطقه ای ارسال شده است.

وی افزود: مدیریت  مبتنی بر سازگاری با کم آبی مهمترین مدیریت به شمار می رود که سند چشم انداز منابع آبی بایستی بر اساس این مدیریت تدوین گردد. تهران کلانشهری است که همواره نقش ملی و همچنین بین المللی در تمامی عرصه ها داشته است؛ لذا با تکمیل گزارش مذکور خواهیم توانست بسیاری از مشکلات و چالش های آبی را مرتفع نماییم.

"داوودرضا عرب" از موسسه پژوهشی مهندسی راهبرد دانش پویا در ادامه این نشست اظهار کرد: موضوع آب یک بحث فرابخشی  و بین دستگاهی به شمار می رود و هیچ سازمانی به تنهایی قادر به حل مسائل آبی نخواهد شد و مواردی همچون افزایش جمعیت، تکنولوژی، تغییرات محیطی و همچنین  تغییر اقلیم والگوی بارش ها در برنامه ریزی منابع آبی و نیز کیفیت آن بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

عرب با بیان اینکه متاسفانه از مدیریت مبتنی بر عرضه به مدیریت تقاضا تغییر روش داده ایم، گفت: مدیریت مصرف آب نیز که آن هم بر اساس تقاضا است، دچار مشکل شده است.

وی تدوین این سند را که میان همه شرکت های آب منطقه ای مشترک می باشد کار ملی دانست و افزود: تعدادی از شرکت های آب منطقه ای سند خود را بر این اساس تنظیم نموده اند.

گفتنی است، شرکت آب و فاضلاب استان تهران، نمایندگان سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران، جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران نیز ضمن اعلام همکاری در خصوص اصلاح و تدوین گزارش سازگاری با کم آبی استان تهران مطالبی در خصوص اقدامات انجام شده در راستای سازگاری با کم آبی استان تهران ارائه نمودند.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای تهران

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای تهران

    شركت آب منطقه‌ای تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات