احداث بوستان طبیعت و خانواده در مشهد

احداث بوستان طبیعت و خانواده در مشهد

احداث بوستان طبیعت و خانواده در مشهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، احمدرضا سلامی با بیان اینکه بوستان طبیعت و خانواده در ضلع جنوبی بوستان خورشید و شمال کوه پارک احداث می شود، اظهار کرد: در این بوستان ۱۶ گونه گیاهی سازگار با خاک منطقه کاشت می شود .
وی با اشاره به اینکه سنبل بیابانی، فانوس آبی سمنانی، مریم گلی، ختمی، علف مار، سنجد و ... از جمله گونه های گیاهی متناسب با این بوستان است، افزود: سازگاری با محیط ریشه عمیق، رشد مناسب ، مقاومت در شرایط نامساعد محیطی، نیاز آبی کم، تنوع رنگی در اندام گیاه طی فصول مختلف و ... از معیارهای انتخاب این گیاهان برای این بوستان است.
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری مشهد با اشاره به حفظ و نگهداری گونه های طبیعی سایت در رویشگاه طبیعی آن ها، تقویت بستر و تکثیر گیاهان بومی محدوده و تکثیر از طریق بذر یا اندام های رویشی آن ها، تاکید کرد: در اجرای این طرح تقویت منظر طبیعی و عدم دخل و تصرف و تخریب بستر از شاخصه های مهم احداث بوستان بوده است.
سلامی با ابراز خرسندی از ایجاد این بوستان با ویژگی های عشایری و روستایی و با حفظ فضای سبز مرتعی و طبیعی، تصریح کرد: در این بوستان زمینه های لازم برای رونق بوم گردی و جذب گردشگران علاقه مند به زندگی سنتی فراهم خواهد شد.
وی با اشاره به همکاری اعضای هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد در تبیین و تعیین گونه های گیاهی مناسب این پروژه با سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری مشهد؛ ادامه داد: همکاری این نهادها قابل تقدیر است.
غزاله شهیدی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات