واحد گازی نیروگاه تربت‌حیدریه تابستان سال آینده وارد مدار می‌شود

واحد گازی نیروگاه تربت‌حیدریه تابستان سال آینده وارد مدار می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محسن طرزطلب" در جریان بازدید از پروژه ساخت نیروگاه سیکل‌ترکیبی ۵۴۶ مگاواتی تربت‌حیدریه با اعلام این خبر، افزود: در راستای توسعه تولید برق در کشور و پاسخگویی به رشد مصرف در منطقه خراسان، ساخت این مجموعه با برخورداری از دو واحد گازی ۱۸۳ مگاواتی و یک توربین بخار ۱۸۰ مگاواتی توسط شرکت توسعه یک مپنا در حال اجراست.
وی با تاکید بر اینکه احداث این نیروگاه به منظور رفع مشکلات افت ولتاژ منطقه خراسان در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: نیروگاه تربت‌حیدریه با هدف استفاده بهینه از سوخت، جلوگیری از هدر رفت ثروت ملی، حفظ محیط‌زيست و ایجاد اشتغال در منطقه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
طرزطلب با اشاره به اینکه این طرح با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۳۰۰ میلیون یورو در حال اجراست، گفت: با تلاش‌ تمامی عوامل اجرایی این پروژه درصددیم تا نخستین واحد گازی نیروگاه را تابستان سال آینده و واحد دوم گازی آن را نیز نیمه دوم سال ۱۴۰۱ وارد مدار کنیم.
مدیرعامل شرکت برق حرارتی با بيان اينکه در حاضر بیش از ۱۷۰ نفر در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند، گفت: احداث ایستگاه و خط انتقال گاز و همچنین خط انتقال ۴۰۰ کیلوولت از جمله مسیرهای بحرانی پروژه است که بایستی بتوانیم در موعد مقرر بخش‌های یاد شده را به پایان برسانیم تا شاهد تولید این نیروگاه در روزهای اوج مصرف تابستان سال آینده و کمک به شبکه سراسری برق کشور باشیم.
نیروگاه سیکل‌ترکیبی راشد تربت‌حیدریه در ۱۲ کیلومتری شمال‌شرق شهرستان تربت‌حیدریه و در زمینی به مساحت ۳۷ هکتار در حال ساخت است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات