آبادانیها از درب ورودی حرم امام علی استقبال می کنند

آبادانیها از درب ورودی حرم امام علی استقبال می کنند

http://www.bananews.ir/فرماندار ویژه آبادان گفت: درب ورودی حرم امام علی( ع) که در شهر شیراز ساخته شد هفته آینده وارد آبادان می شود و مردم شهر از آن استقبال می کنند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) بهرام ایلخاص زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: این درب که توسط کشور ما در شهرستان شیراز ساخته شده در حال انتقال به کشور عراق است و قرار است در مسیر خود مورد استقبال مردم شهرهای مسیر قرار بگیرد.

وی افزود: طبق اطلاع، یکشنبه هفته آینده این در ساخته شده توسط هنرمندان کشورمان وارد شهر آبادان می شود و قرار است مردم این شهر از آن استقبال کنند. همچنین با هماهنگیهای صورت گرفته قرار است یک روز در آبادان و در مصلای ثامن الائمه این شهر ماندگار شود تا مردم آبادان به زیارت آن بروند.

ایلخاص زاده تصریح کرد: این در که قرار است به عنوان درب ورودی حرم امام علی(ع) در نجف مورد استفاده قرار بگیرد ۴٫۱ متر در ۲٫۲متر است و با استفاده از یک کیلو گرم طلا، ۶۵ کیلوگرم نقره، ۶۵ کیلوگرم مس توسط هنرمندان شیرازی در مدت زمان ۹ ماه ساخته شده است.

فرماندار ویژه آبادان با اشاره به استحکام بالای این در عنوان کرد: برای ساخت این در،‌ چوب درختانی نظیر کهور، نارنج و ساج مورد استفاده قرار گرفته و وزن تقریبی آن ۸۰۰ کیلوگرم است.

ایلخاص زاده افزود: این در بعد از آبادان به شهر خرمشهر منتقل می شود و از آنجا از طریق مرز زمینی شلمچه به کشور عراق انتقال می یابد تا به عنوان درب ورودی امام اول شیعیان مورد استفاده قرار بگیرد.

    نظرات