۱۰ میلیارد تومان اعتبار بازسازی ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی مناطق زلزله‌زده

۱۰ میلیارد تومان اعتبار بازسازی ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی مناطق زلزله‌زده

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی در امور راه‌های روستایی از تخصیص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی راه‌های روستایی مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حسین میرشفیع در گفت‌وگو با ایسنا تاکید کرد: تمامی راه‌های روستایی مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی باز هستند و از نظر تردد مشکلی وجود ندارد.

او ادامه داد: وقتی حجم بالایی از مصالح و لوازم با ماشین‌های سنگین روی مسیر‌های روستایی مناطق زلزله‌زده تردد می‌کنند، نمی‌توان به بازسازی آنها اقدام کرد.

میرشفیع با بیان این‌که برای بازسازی راه‌های روستایی مناطق زلزله‌زده نیازمند روکش آسفالت هستیم، گفت: بحث اضطراری در راه‌سازی روستایی مناطق زلزله‌زده بازگشایی آنها بود که انجام شده است.

معاون وزیر راه در امور راه‌های روستایی اعلام کرد: ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی در آذربایجان تحت تاثیر زلزله‌ اخیر بوده است که نیازمند بهسازی و بازسازی هستند.

وی خاطرنشان کرد: طبق تفاهم انجام شده پنج میلیارد تومان از طریق وزارت راه و نیز پنج میلیارد تومان از اعتبارات ویژه بازسازی مناطق زلزله‌زده و در مجموع ۱۰ میلیارد تومان برای بهسازی و بازسازی راه‌های روستایی مناطق زلزله‌زده آذربایجان هزینه خواهد شد.

وی هم‌چنین خاطرنشان کرد: دو پل بزرگ در این منطقه تحت تاثیر زلزله قرار گرفتند که باید مرمت شوند، البته پایه این پل‌ها آسیب ندیده است.

میرشفیع درباره تقویم کاری برای بازسازی و بهسازی راه‌های روستایی مناطق زلزله‌زده آذربایجان گفت: با توجه به آنکه مشکل تردد در حال حاضر در هیچ یک از مسیر‌ها وجود ندارد، منتظر پایان یافتن بار سنگین روی جاده‌ها هستیم تا پس از آن اقدام به روکش آسفالت مسیر‌ها کنیم.

    نظرات