دانشجو: هزینه‌های پیاده‌راه ۱۷شهریور غیر قانونی است

دانشجو: هزینه‌های پیاده‌راه ۱۷شهریور غیر قانونی است

http://www.bananews.ir/سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه هزینه‌های صورت‌گرفته برای پیاده‌راه ۱۷ شهریور غیرقانونی است، گفت: شورای شهر موضوع این هزینه‌ها را پیگیری می‌کند.‌

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) خسرو دانشجو در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان اینکه شورای شهر از ابتدای اجرای این پروژه، درباره آن اعلام موضع کرده بود، افزود: از آنجا که این طرح مبنای بودجه‌ای نداشته، هزینه‌های آن غیرقانونی است.

وی در حالی که تاکید می‌کرد اعضای شورای شهر درباره این پروژه با شهرداری دعوا ندارند، به ایسنا گفت: مخالفت شورای شهر از ابتدا ناشی از این بود که تبدیل بخشی از مسیر خیابان ۱۷ شهریور به پیاده‌راه، نظم زندگی مردم را به‌هم می‌ریزد؛ چراکه ساکنان و عابران این محدوده همگی اذعان داشتند که این طرح رفت‌وآمد آنها را مختل می‌کند و هیچ‌کس از آن راضی نیست. این موضوع مدت‌ها چالش اصلی شورای شهر درباره خیابان ۱۷ شهریور بود.

 

دانشجو خاطرنشان کرد: با تعامل مثبت میان مسوولان مدیریت شهری و شورای شهر، در نهایت شهرداری تهران صدای مردم و نمایندگان آنها را شنید و با بازگشایی بخشی از مسیر پیاده‌راه ۱۷ شهریور برای تردد خودروها به سمتی حرکت کرد که رفاهیات مردم در آن لحاظ شود که از این بابت، از شهرداری تشکر می‌کنم. اما باید تکلیف هزینه‌هایی که در این پروژه صورت گرفته است نیز، مشخص شود و شورا پیگیر این موضوع خواهد بود.

سخنگوی شورای شهر تهران در پایان گفت: خوب است که تجربیات این‌چنینی استفاده کنیم و از این پس پیش از اینکه اینگونه پروژه‌ها اجرا و میلیون‌ها تومان خرج شود، به جوانب آن بیندیشیم.

 چندی پیش بخشی از پیاده‌راه ۱۷ شهریور پس از صرف هزینه برای کف‌سازی، دوباره برای تردد خودروها بازگشایی شد و معاون خدمات شهری شهردار تهران هم اعلام کرد که ممکن است این تصمیم دائمی باشد. هرچند که مدیرعامل سازمان زیباسازی تهران گفته بود، خردادماه و همزمان با بهره‌برداری از بزرگراه امام علی (ع) این مسیر دوباره مسدود شده و به عبور پیاده اختصاص می‌یابد؛ ضمن اینکه تردد خودروها آسیب به کف‌پوش این پیاده‌راه نمی‌زند.

هرچند شورای شهر به دلیل فقدان ردیف بودجه مشخص برای پروژه پیاده‌راه آیینی ۱۷ شهریور، هزینه‌های صورت گرفته برای آن را به کلی غیرقانونی می‌داند، اما اگر قرار باشد که بخشی از پیاده‌راه برای همیشه به عبور خودروها اختصاص یابد، هزینه‌های صورت گرفته برای کف‌سازی این محدوده بیشتر زیر سوال است. چراکه در گذشته و بدون این هزینه هم، خیابان با پوشش آسفالت زیر بار ترافیکی قرار داشت.

    نظرات