استاندار: ۴۵ هزار ماسک تنفسی در سیستان توزیع می‌شود

استاندار: ۴۵ هزار ماسک تنفسی در سیستان توزیع می‌شود

http://www.bananews.ir/استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سیستان با یک بحران زیست محیطی جدی روبرو شده است، گفت: مردم از مدیران برای مقابله با آسیب‌های ناشی از توفان تدبیر و راهکار می‌خواهند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irعلی اوسط هاشمی در شورای هماهنگی ستاد بحران به منظور بررسی راهکارهای مقابله با طوفان پیش‌رو با تاکید بر اینکه تمامی دستگاه‌های اجرایی باید با موضعی فعال‌تر وارد میدان شوند، اظهار داشت: نخستین رویکرد در هر بحران نجات جان مردم است.

وی خواستار تهیه طرحی اورژانسی حداکثر ظرف مدت ۲۴ ساعت آینده برای صیانت از سلامتی مردم شد و افزود: در این رابطه از وزیر کشور به عنوان رئیس ستاد بحران کشور نیز درخواست شده است تا با بازدید از منطقه توجه جدی در این رابطه مبذول دارند.

استاندار با بیان اینکه شرایط موجود در سیستان موجب ممنوعیت حضور مردم در خیابان‌ها و مزارع شده‌ است، تصریح کرد: تعطیلی ادارات ناشی از افزایش غلظت گرد و غبار و به دفعات خسارات سنگین و گزافی را به سیستان، مردم و دولت وارد کرده است.

هاشمی با بیان اینکه نمی‌توان از کنار آنچه که همنوعان ما را می‌آزارد به راحتی عبور کرد و آرام گرفت، افزود: حل بحران سیستان یک شبه امکان‌پذیر نیست اما تا آنجا که امکان دارد باید برای آلام دردهای مردم این منطقه تلاش کرد.

وی یادآور شد: توفان عامل به کیش مردم و سرمایه از این منطقه شده است و تبعات این موضوع در آینده سیستان را با مشکلات دیگری از جمله ناامنی روبرو خواهد کرد.

استاندار همچنین در این نشست با تخصیص اعتبار کامل احداث بیمارستان و مرکز کنترل و تشخیص بیماری‌های تنفسی سیستان به میزان ۷ میلیارد تومان خواستار تسریع در ساخت این مرکز در کمترین زمان ممکن شد.

هاشمی همچنین از معاون عمرانی خود خواست تا با خریداری پوشال کولر و توزیع رایگان در بین مردم سیستان آنها را در تامین هوای سالم کمک کنند.

وی افزود: در این راستا علاوه بر توزیع ۴۵ هزار ماسک تنفسی با محاسبه لازم در صورت امکان برق و آب مردم در شرایط بحرانی و یک ماه آینده برآورد تا در صورت اخذ مجوزهای لازم به صورت رایگان محاسبه شود.

 

ایسنا

    نظرات