مسکن در اولویت بانک مرکزی نیست/ پازپرداخت اقساط مسکن مهر به مسکن برگردد

مسکن در اولویت بانک مرکزی نیست/ پازپرداخت اقساط مسکن مهر به مسکن برگردد

http://www.bananews.ir/عضو کمیسیون عمران با بیان اینکه انفجار قیمت بازار مسکن را در دوره پسا تحریم تهدید می کند، گفت: باید ۵۰ هزار میلیارد تومان باز پرداخت اقساط مسکن مهر به بخش مسکن برگردد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، مهرداد لاهوتی با اشاره به وضعیت حوزه مسکن،گفت: در حالی که باید سالیانه چیزی حدود یک میلیون تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود اما آمار صدور پروانه های ساخت نشان می دهد،‌ ۷۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته شده است.

وی با تاکید بر اینکه نگران حوزه مسکن هستیم،‌ ادامه داد:‌ پیش بینی می شود در دوره پس از لغو تحریم ها میزان تقاضا در بازار مسکن افزایش یابد این در حالی است که در حال حاضر تولید مسکن کاهش یافته است.

این عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: بنابراین میزان تقاضا از عرضه افزایش می یابد و نگران انفجار قیمت ها در این شرایط هستیم.

لاهوتی با بیان اینکه ارائه تسهیلات به مسکن از راهکارهای خروج رکود از این بازار است، گفت: متاسفانه مسکن در اولویت بانک مرکزی و نهادهای مالی قرار ندارد.

وی با بیان اینکه مجلس برای تقویت بازار مسکن دست به کار شده است،‌ ادامه داد: تا کنون به پروژه مسکن مهر چیزی حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات داده شده است که پیشنهاد مشخص ما این است که بازپرداخت این مقدار تسهیلات به بخش مسکن و توسعه بازار مسکن بازگردد.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه ۵۰ هزار میلیارد تومان بازپرداخت اقساط مسکن مهر وارد بخش مسکن نشده است، افزود: مصوبه های زیادی برای تزریق منابع از بانک مرکزی به بخش مسکن وجود دارد اما متاسفانه هیچ یک از آنها اجرایی نشده است.

لاهوتی تاکید کرد: تنها راهکار خروج رکود از بازار مسکن و تامین نیاز دهک های کم درآمد تزریق ۵۰ هزار میلیارد تومان اقساط مسکن مهر است و باید منابع تعریف شده ای برای تهیه نسخه تامین مسکن دهک های کم درآمد داشته باشیم .

 

ایلنا

    نظرات