لزوم رعایت آیین‌نامه حقوق مسافر در حمل و نقل هوایی

لزوم رعایت آیین‌نامه حقوق مسافر در حمل و نقل هوایی

http://www.bananews.ir/عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت راه شهرسازی باید با نظارت دقیق بر نحوه عملکرد ایرلاین ها آنها را مکلف به رعایت آیین نامه حقوق مسافران کند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ حجت الاسلام مهدی افتخاری، نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از تاخیرهای مکرر پروازها در کشور، اظهار کرد: فرسودگی ناوگان هوایی، نقص فنی هواپیماها و بی برنامگی سیستم هوایی کشور مهم ترین عوامل تاخیرهای پروازی است.

وی با بیان اینکه با به تاخیر افتادن پروازی در کشور سایر پروازها نیز تحت شعاع قرار خواهد گرفت، افزود:در فرودگاه ها و ایرلاین های ما مدیریت درستی حاکم نیست از این رو با برنامه ریزی های ناهماهنگ مسافر بیشترین صدمه را خواهد دید.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه باید شـأن مسافر در استفاده از حمل و نقل هوایی رعایت شود، گفت:متاسفانه عدم رعایت آیین نامه رعایت حقوق مسافر از سوی ایرلاین ها وضعیت مسافران در پروازهای داخلی و خارجی را نا به سامان کرده است.

افتخاری با بیان اینکه در صورت تاخیر در پروازها باید تکریم مسافران به بهترین نحو ممکن صورت بگیرد، گفت: متاسفانه آیین نامه ای برای رعایت حقوق مسافر مصوب شد که در حال حاضر در هیچ یک از تاخیرهای پروازی تاکنون رعایت نشده است.

وی ادامه داد: وزارت راه شهرسازی باید با نظارت دقیق بر نحوه عملکرد ایرلاین ها آنها را مکلف به رعایت آیین نامه حقوق مسافران کند.

وی با بیان اینکه با کوچکترین نقض فنی در هواپیما جان انسان ها تهدید خواهد شد، بیان کرد: با توجه به حساسیت های ویژه حمل و نقل هوایی باید آیین‌نامه‌های دقیقی برای رعایت حال مسافر وضع و اجرا شود تا امنیت سفر برای افراد ایجاد شود.

افتخاری با تاکید بر اینکه نوسازی ناوگان هوایی می تواند زمان تاخیرهای پروازی را کاهش دهد، تصریح کرد: متاسفانه هواپیماهای ما از عمر بالایی برخوردار هستند که این موضوع خود عاملی برای تاخیرهای پروازی قلمداد می شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، از حساسیت بالای کمیسیون عمران مجلس نسبت به تاخیرهای پروازی خبر داد و گفت: در صورت لزوم جلسه‌ای با وزیر راه و شهرسازی در خصوص نوسازی ناوگان هوایی و همچنین تاخیرهای پروازی خواهیم داشت.

گفتنی است؛ دستورالعمل حقوق مسافر در تاخیر پروازهای داخلی که بیش از ۴ ساعت باشد شرکت حمل کننده موظف به ارائه یک فقره بلیت مشابه با تخفیف۳۰ درصد از لحاظ مسیر و کلاس پروازی است.

 

ایسنا

    نظرات