برگزاری نمایشگاه مشترک بین ارومچی چین و مشهد

برگزاری نمایشگاه مشترک بین ارومچی چین و مشهد

http://www.bananews.ir/معاون اقتصادی شهرداری مشهد گفت: یکی از زیرساخت‌های اصلی برای توسعه همکاری‌های مشهد و ارومچی توافق برای راه‌اندازی خط هوایی بین این دو شهر است که می‌تواند تاثیر چشمگیری در پشتیبانی همکاری‌های ما داشته باشد.
معاون اقتصادی شهرداری مشهد همچنین از برگزاری نمایشگاه‌های سرمایه‌گذاری و عرضه محصولات مدیریت شهری ارومچی چین و شهرداری مشهد در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
به گزارش بنانیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، ابراهیم رئیسیون در نشست مشترک هیات مدیریت شهری مشهد و شهرداری ارومچی چین با اعلام این خبر افزود: زمینه‌های گسترده‌ای برای همکاری شهرداری ارومچی چین و شهرداری مشهد وجود دارد که باید برای استفاده از این فرصت‌ها برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.
وی گفت: همکاری‌های مشهد و ارومچی می‌تواند در زمینه‌های بازرگانی، اقتصادی، سرمایه‌گذاری، نمایشگاهی، مبادله توریست و اجرای پروژه‌های عمرانی صورت پذیرد که شهرداری مشهد آمادگی خود را در این زمینه به طرف چینی اعلام کرده است.
رئیسیون با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌های سرمایه‌گذاری و عرضه محصولات یکی دیگر از زمینه‌های همکاری این دو شهر است افزود: یکی از زمینه‌های همکاری که می‌توان به سرعت آن را آغاز کرد انجام واردات و صادرات در زمینه‌های محصولات کشاورزی از جمله خشکبار و مرکبات برای عرضه در بازارهای سازمان میادین شهرداری مشهد است.
وی خاطرنشان کرد: سازمان میادین شهرداری مشهد تعداد قابل توجهی بازارهای عرضه محصولات پروتئینی و ارزاق عمومی و میوه دارد که می‌تواند سهم عمده‌ای برای عرضه مرکبات ارومچی در مشهد داشته باشد؛ این مدل می‌تواند در کل شهرهای کشور تعمیم یابد.
وی پیشنهاد داد: بهتر است ۲ هیات تجاری مشهد و ارومچی برای تحقق این همکاری به‌منظور ارزیابی بازارهای دو طرف تشکیل شود تا محصولات مناسب هر دو شهر برای واردات و صادرات مشخص شود.
معاون اقتصادی شهرداری مشهد اذعان کرد: ما آمادگی داریم تا در صورت تامین منابع مالی از طریق فاینانس توسط مدیریت شهری ارومچی تامین نیروی فنی مهندسی و اجرای خطوط ۳ و ۴ قطارشهری مشهد را به شهرداری این شهر از چین واگذار کنیم.
رئیسیون با اشاره به نزدیکی اقلیم شهر مشهد با ارومچی چین افزود: برای واردات گونه‌های گیاهی همیشه سبز و همچنین ایجاد پارک‌های بزرگ در مشهد به شرط تامین مالی نیز می‌توان همکاری دوجانبه را آغاز کرد.
وی بیان کرد: اجرای ۴۲ تقاطع غیرهمسطح در مشهد در دستور کار قرار دارد که در صورت تامین مالی به شیوه فاینانس اجرای برخی پروژه‌ها به شهرداری ارومچی واگذار می‌شود.
وی گفت: واگذاری اجرای خطوط بی.آر.تی و تامین اتوبوس‌های آن و نیز خرید ۱۰ هزار تاکسی به‌منظور نوسازی ناوگان تاکسیرانی مشهد نیز از طریق فاینانس شهرداری ارومچی امکان‌پذیر است.

    نظرات