شرایط خرید و فروش مسکن مهر چیست

شرایط خرید و فروش مسکن مهر چیست

http://www.bananews.ir/علی‌رغم اعلام آزادسازی معاملات مسکن مهر، سه مدل متفاوت برای نقل و انتقال این واحدهای مسکونی از سوی مسئولان مربوطه عنوان شده و به تازگی هم وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده که به زودی دستورالعمل خرید و فروش واحدهای مسکن مهر نهایی می‌شود.

به گزارش بنانیوز ؛ حدود سه ماه پیش وزیر راه و شهرسازی از آزادسازی معاملات مسکن مهر خبر داد و اعلام کرد که واحدهای مسکن مهری که آماده تحویل هستند می‌توانند خرید و فروش شوند. از زمان مطرح شدن این خبر از سوی وزیر، هریک از معاونان وی اظهارات متفاوتی درباره شرایط خرید و فروش‌ این واحدها اعلام کرده‌اند.

به گونه‌ای که قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر سه شرط لازم برای نقل و انتقال واحد‌های مسکن مهر را رسیدن این واحدها به مراحل مالی و اقساطی و ‌دریافت دفترچه قسط متقاضیان، بدهکار نبودن و نداشتن معوقه‌ به بانک مسکن و در آخر بدهکار نبودن به سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت عمران شهر‌های جدید عنوان کرد.

از سوی دیگر پژمان، رییس سازمان ملی زمین و مسکن کشور نیز گفته است صاحبان واحدهای مسکن مهر می‌توانند در صورت داشتن سند واحد مسکونی، سند را انتقال دهند و واحدهای مسکونی که هنوز سند دار نیستند را به صورت وکالت‌نامه واحدشان را انتقال دهند.

اما چند روز پیش نریمان، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید اظهار کرد که معاملات مسکن مهر فقط برای متقاضیان مسکن مهر آزاد است و برای آزادسازی عمومی واحدها برنامه‌های دیگری داریم.

به گفته وی فعلا آزادسازی معاملات برای واحدهای مسکونی است که تکمیل و آماده تحویل هستند.

هرچند با آزادسازی معاملات مسکن مهر بازار این بخش رونق می‌گیرد، خرید و فروش‌های غیرقانونی برچیده می‌شود و پیمانکاران برای تحویل هر چه سریع‌تر این واحدها ترغیب می‌شوند اما باید شرایط مشخص و واحدی برای چگونگی واگذاری این واحدها درنظر گرفته و اعلام شود تا متقاضیان خرید و فروش نیز بتوانند بر اساس آن برنامه‌ریزی کنند.

نظرات