پیشرفت ۹۶ درصدی مسکن مهر/ پردیس شبانه‌روز فعال است

پیشرفت ۹۶ درصدی مسکن مهر/ پردیس شبانه‌روز فعال است

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با بیان اینکه جشن اختتام مسکن مهر را به زودی برپا می‌کنیم، گفت: پیمانکاران در پردیس به طور شبانه‌روزی مشغول کار هستند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irاحمد اصغری مهرآبادی در نشست خبری که به منظور تشریح آخرین وضعیت مسکن مهر برگزار شد، از تحویل یک میلیون و ۵۳۸ هزار واحد مسکن مهر خبر داد و گفت که سهم دولت یازدهم از این تعداد ۵۵ درصد بوده است.

او البته تعداد واحدهای افتتاح شده را یک میلیون و ۸۳۰ هزار واحد عنوان کرد که بخشی از این واحدها به دلیل نبود خدمات زیربنایی و روبنایی خالی مانده است.

سهم ۸۷ درصدی دولت روحانی از واحدهای فروش اقساطی

مهرآبادی اظهار کرد: مجموعا ۸۳۵ هزار واحد مسکن مهر فروش اقساطی شده که سهم این دولت از ۸۷ درصد است.

او افزود: به طور کلی ۲ میلیون و ۲۶۲ هزار واحد مسکن مهر دارای متقاضی است که از این تعداد تاکنون یک میلیون و ۸۳۰ هزار واحد افتتاح شده است و مابقی عمدتا در مرحله نازک‌کاری قرار دارد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر اظهار کرد: تا پایان این دولت واحدهای بدون معارض و تا پایان سال کل مسکن مهر را به اتمام می‌رسانیم.

هفته آینده در پردیس و پرند افتتاح داریم

مهرآبادی با بیان اینکه هفته آینده افتتاح‌هایی را در مسکن مهر شهرهای جدید پردیس و پرند خواهیم داشت، گفت: قصد داریم در زنجان جشن اختتام مسکن مهر را بگیریم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۱۰ هزار واحد آماده افتتاح است فقط منتظر هستیم که وزارت نیرو از محل کمک دولت آب و برق این واحدها را آماده کند.

مهرآبادی که در دولت قبل هم در مسکن مهر حضور داشته، در پاسخ به این سوال که مسکن مهر چه تاثیری در جهش ۱۰۰ درصدی قیمت مسکن داشت، اظهارنظری نکرد اما گفت که طرح مسکن مهر می‌توانست با رفع ایراداتی به کار خود ادامه دهد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر تصریح کرد: البته در برنامه ششم تصمیم گرفته شده که طرح ادامه پیدا نکرد و مجلس هم به جد تاکید کرده از ادامه این طرح‌ها پرهیز شود.

پیشرفت ۹۶ درصدی مسکن مهر

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر همچنین خبر داد: در حال حاضر مسکن مهر دارای پیشرفت ۹۶.۳ درصد است. ۶۹۰ هزار واحد در دولت قبل تحویل شده و ۸۵۰ هزار واحد در این دولت. البته آنها می‌گویند ۷۰ درصد که ما آن را قبول نداریم زیرا ارقام و اعداد این مسئله را تایید نمی‌کنند. ما به دنبال عدد و رقم نیستیم. بلکه به دنبال این هستیم که پروژه تمام شود.

وی با اشاره به مشکلات تامین مالی مسکن مهر طی سال‌های اخیر گفت: با این وجود عملکرد دولت تدبیر و امید نسبت به دولت قبل بالاتر است و اگر مشکلات مالی نداشتیم سال ۹۴ پروژه به پایان می‌رسید. الان هم چیزی باقی نمانده است. کمتر از ۱۰۰ هزار واحد باقی مانده که به زودی تمام می‌شود.

مهرآبادی اظهار کرد: دولت در ماه‌های اخیر ۸۰۰ میلیارد تومان از اسناد خزانه در اختیار وزارت نیرو قرار داد. ۲۰۰ میلیارد تومان نیز برای تکمیل و آماده‌سازی خدمات زیربنایی و روبنایی در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت. از این رقم ۱۳۰ میلیارد تومان را به پردیس اختصاص دادیم چون باید به داد پردیس می‌رسیدیم و قول می‌دهم که پردیس امسال تمام شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با اشاره به افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر از ۳۰ به ۴۰ میلیون تومان گفت: این متمم ۱۰ میلیون تومانی کمک خوبی به پروژه کرد و الان در پردیس پیمانکاران به طور شبانه‌روزی کار می‌کنند. خبرنگاران می‌توانند شب از این پروژه بازدید کنند تا صحت این ادعا ثابت شود.

ایسنا

نظرات