آثار توقف مسکن مهر بررسی می‌شود

آثار توقف مسکن مهر بررسی می‌شود

http://www.bananews.ir/رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از کیفیت مصالح و نحوه ساخت واحدهای مسکن مهر انتقاد کرد.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمد شکرچی‌زاده با بیان اینکه مسکن مهر و تصمیم گیری در مورد آن مقوله‌ای مهم برای سرنوشت اقتصادی کشور است، گفت: با توجه به اینکه تاکنون عمده فعالیت‌های انجام شده در مرکز تحقیقات مسکن در حوزه‌های تکنیکی و فنی مسکن مهر متمرکز بوده
است.
در ساختار مدیریتی جدید، در نظر داریم با احداث پژوهشکده اقتصاد و مالی راه، مسکن و شهرسازی، علاوه بر جنبه‌های فنی به ابعاد اجتماعی و فرهنگی مسکن مهر و آثار توقف این طرح و همچنین بررسی روش‌های جایگزین برای احداث پروژه‌های مسکن دولتی، بپردازیم.
وی با تاکید بر اینکه تامین سرپناه مناسب برای اقشار کم‌درآمد جامعه مقوله‌ای است که باید در دستور کار دولت قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر اقدامات اولیه برای تاسیس این پژوهشکده انجام شده، چارت سازمانی آن در مرحله تصویب است و پیش‌بینی ما بر این است که این پژوهشکده ظرف یک ماه آینده ایجاد شود.
شکرچی‌زاده با بیان اینکه سرعت‌بخشی و ارتقای کمی و کیفی مطالعات کیفی در حوزه راه، مسکن و شهرسازی از برنامه‌های این مرکز در دوره جدید مدیریتی است، تصریح کرد: نگاه عمومی کارشناسی به مسکن مهر این است که مکان‌یابی مسکن مهر با کار کارشناسی عمیق همراه نبوده است.
این در حالی است که تسهیلات این واحدها می‌توانست به بافت فرسوده اختصاص یابد که هم به مراکز شهری، دسترسی مستقیم دارند و هم می‌توان ضمن مقاوم‌سازی بناهای درون شهری تعداد زیادی از افراد را در مکان‌هایی صاحب خانه کرد که از تاسیسات زیربنایی برخوردارند.
وی افزود: با این وجود مساله این است که مسکن مهر ساخته شده و در حال حاضر ما باید به دنبال این باشیم که با استفاده از راهکارها و سیاست‌های درست، واحدهای باقی مانده را به شکلی صحیح و با کیفیت تکمیل کنیم و تحویل مردم بدهیم.
وی در مورد عمر مفید واحدهای مسکن هم، گفت: هر چند نمی‌توان یک حکم کلی راجع به عمرمفید این ساختمان‌ها ارائه کرد اما به طور کلی ‌کیفیت مسکن مهر در مقایسه با متوسط انبوه‌سازی‌های کشور، پایین است ضمن اینکه در صورت درخواست وزیر، مرکز تحقیقات این آمادگی را دارد که در پروژه‌های در حال اجرا ورود کند و برای کیفی‌سازی این واحدها اقدامات لازم را انجام دهد.

نظرات