ساخت هتل ۱۵ طبقه در شش روز !

ساخت هتل ۱۵ طبقه در شش روز !

خبر ساخت هتل ۱۵ طبقه در چین رسانه های جهان را که به پوشش اخبار اجلاس اقتصادی گروه ۲۰ مشغول بودند را تحت تاثیر قرار داد.



به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران(econews.ir)، کارگران ساختمانی چینی در شهر «چانگشا» در جنوب شرقی این کشور، موفق شدند هتل ۱۵ طبقه‌ای را ظرف ۶ روز بسازند. 

بنابر این گزارش، این رکورد کارگران چینی برای خود ساکنین این شهر نیز عجیب است و بسیاری که مدتی از محل ساخت هتل رد نشده بودند، با تعجب ساختمانی را می‌نگرند که تا چند روز پیش آنجا نبود.

کارگران، این هتل را که گفته می‌شود در برابر زلزله ۹ ریشتری نیز مقاوم است، با مواد از پیش ساخته بالا بردند. به عبارت دیگر کارگران در کارگاهی قطعات را ساخته و سپس به محل ساخت هتل منتقل کرده و در آنجا عده‌ای دیگر از کارگزان قطعات را بر روی یکدیگر سوار کردند.





گفتنی است، به رغم سرعت زیاد ساخت و سازها، هیچ کارگری آسیب ندیده و زباله‌های تولیدی نیز بسیار کم بود.

شایان ذکر است، هم اکنون دولت طرح های بسیاری را برای ساخت سریع و ضربتی مسکن به کار بسته است، که در این زمینه پیمانکاران خارجی بسیاری وارد میدان شده و به ساخت مسکن مشغول هستند که ساخت این هتل با این وسعت و مقاوم در برابر زلزله ۹ ریشتری میتواند پیام بسیار مهمی برای مسئولان ساخت و ساز مسکن در کشورمان داشته باشد که میتوان از روش های سریع و علمی برای رفع نیازهای کشور استفاده نمود و روش سنتی ساخت و ساز مدت هاست که از رده خارج شده است.

    نظرات