شهرداری با جدیت دلیل فرونشست‌های تهران را پیگیری کند

شهرداری با جدیت دلیل فرونشست‌های تهران را پیگیری کند

http://www.bananews.ir/نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه شهرداری باید با جدیت دلیل فرونشست‌های تهران را پیگیری کند گفت: فرونشست‌ها را نباید بنا به دلایل مطرح چون نشست گاز یا ترکیدن لوله آب رها کرد، این فرونشست‌ها می‌تواند هشداری باشد لذا باید مدیریت بحران پایتخت به آن توجه خاص داشته باشد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir به نقل از خانه ملت پروانه مافی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارشناسان معتقدند فرونشست اخیر در خیابان ولیعصر در محدوده پارک‌وی، ناشی از اشکال به وجود آمده در منبع آب خصوصی بوده است، تصریح کرد: گفته شده منبعی که در حدود پنجاه سال پیش آب قنات‌ها را در خود جمع می‌کرده دچار مشکل و نهایتا فرونشست زمین شده است، این اتفاق در این صورت می‌تواند حادثه موردی و خاص درنظر گرفته شود اما با توجه به فرونشست‌های اخیر در سایر مناطق غربی و جنوبی باید به این موضوع توجه جدی شود.

وی افزود: شهرداری باید با جدیت نسبت به بررسی علل فرونشست‌های اخیر تهران کارهای کارشناسی کند، خوشبختانه فرونشست‌ها منجر به تلفات جانی حین حادثه نشده که البته این موضوع نباید دلیلی برای عدم پیگیری باشد.

مافی در واکنش به اظهار نظر برخی از کارشناسان مبنی بر اینکه فرونشست‌ها مقدمه حادثه بزرگ خواهد بود، گفت: قضاوت در این زمینه سخت بوده و نیازمند تخصص است اما در هر حال برای جلوگیری از وقوع حادثه بزرگ، شهرداری باید بخش مدیریت بحران خود را تقویت کند و به مطالعات خود سرعت بخشد.

این نماینده مردم درمجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: فرونشست‌ها را نباید بنا به دلایل مطرح چون نشست گاز یا ترکیدن لوله آب رها کرد، این فرونشست‌ها می‌تواند هشداری باشد لذا باید مدیریت بحران پایتخت به آن توجه خاص داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون شوراها وامور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اصلاح قانون مدیریت بحران تحت عنوان لایحه حوادث غیرمترقبه، گفت: این لایحه که در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس در حال بررسی است می‌تواند در موارد مذکور منجر به همکاری و هماهنگی گسترده سازمان‌های مربوطه و تاثیر بسزایی در مدیریت بحران شود.

 

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

    نظرات