ارائه اولین مدرک کارشناسی ارشد برای رشته «مهندسی زیردریا»

ارائه اولین مدرک کارشناسی ارشد برای رشته «مهندسی زیردریا»

http://www.bananews.ir/دانشگاه «کرتین» به عنوان نخستین دانشگاه در استرالیا و نیوزیلند به ارائه مدرک کارشناسی ارشد در رشته «مهندسی زیردریا» با هدفتولید نفت و گاز در اعماق دریاها، اقدام می‌کند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)، پروفسور «برایان اوانز»، مدیر پروژه نفت و گاز دانشگاه «کرتین» دراین‌باره گفت:‌ این پروژه‌ها مبتنی بر سیستم‌های زیردریا هستند و تجهیزات شناور گاز طبیعی در واکنش به نیاز متخصصان برای مقابله با مسائل و مشکلات زیاد در محیط و شرایط دشوار اکتشافی در اعماق اقیانوس‌ها افزایش یافته است.

وی افزود: عمق هزاران متری دریاها ضمن داشتن فشار بالا و دمای کم، شرایطی را برای تجهیزات ایجاد می‌کند که مشکلات پیچیده و جدی‌تری را نسبت به سایر محیط‌های کاری حتی در مقایسه با فضای خارج از جو زمین ایجاد می‌کند.

به گزارش پایگاه اینترنتی یونیورسیتیزنیوز، «اوانز» در ادامه گفت: یک مهندس هوا و فضا در فضا در شرایطی کار می‌کند که فشار هوا تنها یک اتمسفر است، درست برخلاف مهندسی در اعماق دریا که نیازمند کار کردن در عمق بیش از دو کیلومتری است یعنی جایی که فشار هوا متجاوز از ۲۰۰ اتمسفر است و شرایط را برای هر فعالیتی بسیار دشوار می‌کند.

وی اذعان داشت: شرایط این چنینی بسیار مرسوم است و دوره جدید کارشناسی ارشد رشته مهندسی زیر دریا به تربیت مهندسانی کمک می‌کند که آمادگی فعالیت در چنین شرایطی را داشته باشند.

این دوره کارشناسی ارشد دو ساله که از سال ۲۰۱۴ میلادی راه‌اندازی می‌شود به تربیت دانشجویان با آخرین فن‌آوری‌های روز در زمینه حفاری نفتی و استحصال گاز در اقیانوس اقدام می‌کند.

اوانز تاکید کرد: آینده استخراج نفت و استحصال گاز اقیانوس در غرب استرالیا بسیار درخشان است و دانشگاه کرتین مفتخر است به عنوان اولین‌ها نسبت به تربیت فارغ‌التحصیلان آماده ورود به صنایع گام بردارد.

    نظرات