دانشگاه تهران صاحب موزه علم می‌شود

دانشگاه تهران صاحب موزه علم می‌شود

رئیس دانشگاه تهران از برنامه این دانشگاه برای ساخت موزه علم خبر داد و گفت: این موزه با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان و با بهره گرفتن از تجارب موزه علم فرانسه در دانشگاه تهران احداث می‌شود.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ دکتر محمود نیلی احمدآبادی با اعلام این مطلب با بیان اینکه بخشی از اعتبار ساخت موزه علم دانشگاه تهران توسط یک خیّر پرداخت می شود و اظهار کرد: در سفری که به کشور فرانسه انجام شد با موزه علم آن کشور توافق کردیم که از تجارب آنها برای احداث این موزه استفاده کنیم و این اولین بار است که موزه‌ای با استفاده از تجربیات یک کشور توسعه‌ یافته‌ای مثل فرانسه در کشور ساخته می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: پیشنهاد ساخت این موزه توسط یک خیر ارائه شد، دانشگاه تهران نیز ضمن موافقت با این پیشنهاد، زمینی را برای ساخت آن اختصاص داد و در حال حاضر طرح ساخت این موزه آماده شده و در صورتی که مجوز آن از سوی شهرداری دریافت شود کار احداث آن شروع خواهد شد.

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به بودجه ۷۰ میلیارد تومانی ساخت موزه علم این دانشگاه، گفت: حدود یک هفتم این مبلغ در مرحله اول از سوی یک خیّر تامین شده است و مابقی اعتبار طی چندین فاز اجرا پرداخت خواهد شد.

دکتر نیلی احمدی‌آبادی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که برای آغاز ساخت موزه علم دانشگاه تهران وجود دارد کمیسیون ماده ۵ شهرداری است که اگر مجوز آن را دریافت کنیم کار احداث این موزه تا دو سال آینده به پایان می‌رسد و تمامی دستاوردهای آموزشی و پژوهشی دانشگاه تهران در این موزه نگهداری خواهند شد.

ایسنا

نظرات